וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומ"ץ ליועמ"ש: תנאי פרישה חריגים ליועצת המשפטית של רשות השידור

2.9.2013 / 9:51

בדרישה שהוציאה הבוקר ליועץ המשפטי ויינשטיין, מבקר המדינה ושר התקשורת, טוענת התנועה כי עו"ד חנה מצקביץ' מקבלת שלוש עשרה משכורות נוספות בשל קרבתה ליו"ר גילת

האם היועצת המשפטית של רשות השידור נהנית מהסכם פרישה חריג, זאת בשל קרבתה ליו"ר הרשות אמיר גילת? כך טוענים הבוקר (שני) בתנועת אומ"ץ. במכתב ששיגרה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין, ואשר אליו כותבו גם מבקר המדינה יוסף שפירא ושר התקשורת גלעד ארדן היא מבקשת לבדוק את מה שהיא מכנה "תנאי פרישה חריגים ליועצת המשפטית של רשות השידור עו"ד חנה מצקביץ'".

לטענת התנועה, המלווה באחרונה את התנהלותם של אישים שונים ברשות השידור בתקופה זו של הקפאת תוכנית הרפורמה, הגיעה לידיה מידע שעל פיו אישר היו"ר גילת בגיבוי פרקליט מלשכת היועץ המשפטי לממשלה, תנאי פרישה חריגים ליועצת המשפטית של רשות השידור עו"ד חנה מצקביץ', שכוללים שלוש עשרה משכורות וכן הטבות נוספות וזאת בנוסף לתנאים שסוכמו איתה בעבר.

"איננו יכולים להשתחרר מהתחושה שתמיכתו הגורפת של גילת ביועצת המשפטית של הרשות ניזונה בין השאר מכך שעו"ד מצקביץ' מגבה כמעט אוטומאטית לכאורה כמה ממהלכיו של היו"ר שהם על פי החשד בניגוד למנהל התקין", כותבים בתנועה, ורומזים למה שהם מכנים "מעורבות היתר המוזרה של גילה במכרז על הסדרה על תולדות א"י, וכן להצעת החלטה שהעביר גילת בישיבה האחרונה של הועד המנהל לאשר תגבור הלשכה המשפטית בעורכי דין נוסף וכך הוא ביטל החלטה קודמת של המליאה להקפיא את כל המכרזים לכוח אדם לקליטת עובדים חדשים.

לטענת התנועה, כשנשאלה מצקביץ' בישיבה האם מותר לוועד המנהל לשנות ולעשות אובר רולינג להחלטת מליאה היא וסגניתה מרסיה צוגמן נתנו חוו"ד שאכן מותר לוועד המנהל לשנות החלטת מליאה וכך היא עצמה נתנה למעשה חוות דעת על נושא הקשור אליה.

מצקביץ': "אין לדברים שחר"

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אנו משוכנעים שהיועץ המשפטי לממשלה יטיב להשיב על הפניה למרות הטשטוש שיש בה בין מציאות לדמיון. בכל מקרה פועל יושב ראש הרשות על פי דין ואין טעם להרחיב לגבי הטיעונים הספציפיים, שכן הם מופרכים מיסודם. היועצת המשפטית של רשות השידור ממשיכה את תפקידה ואינה פורשת".

חנה מצקביץ' מסרה: "אין לדברים שחר. אינני פורשת מן הרשות ומן הסתם לא סוכמו איתי תנאי פרישה. אינני "מגבה באופן אוטומטי" את היו"ר. חוות דעת משפטיות ניתנות באופן ענייני ובהתאם לנסיבות כל מקרה לגופו. בחינת חוות הדעת שניתנו על ידי במשך השנים למוסדות ולהנהלה תגלה כי הטענה מופרכת". עוד הוסיפה מצקביץ' כי "היועץ המשפטי לממשלה, הוא שהנחה את הנהלת הרשות עוד ב-7.5.13 "לפעול לאיוש מיידי של התקנים הקיימים שאינם מאוישים" בלשכה המשפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully