וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלחת קרה

15.9.2013 / 13:02

סגן עורך אתר "הארץ" דני בר-און נחסם מפעילות בפייסבוק לאחר שהעלה לעמוד של "הארץ" פוסט עם קישור לכתבה בה מופיעה תמונת חייל מתקלח: "פייסבוק סותמת את הפה ללקוחות שלה"

סגן עורך אתר "הארץ" דני בר-און נחסם מפעילות בפייסבוק לאחר שהעלה לעמוד הפייסבוק של "הארץ" פוסט עם קישור לכתבה על הצלם מיכה בר-עם, וצרף אליו את אחת מתמונותיו ובה חייל במלחמת יום הכיפורים מתקלח. לפי בר-און, נשלחה אליו ואל יתר מנהלי העמוד של "הארץ" בפייסבוק הודעה מטעם הרשת החברתית ובה נמסר להם שהפרו את תנאי השימוש. התמונה האומנותית נמחקה, וחשבונו נחסם.

בר-און העלה לבלוג שלו באתר הארץ רשימה ובה תאר את האירוע. "לפני שפרסמתי עצרתי לרגע לחשוב. מצד אחד, התמונה מוצגת בכתבה באתר ובעיתון, כך ש'הארץ' ראה לנכון לחשוף אותה לעיני הקוראים, חלקם ילדים, וכו'. מצד שני, עלולים להאשים אותנו בפופוליזם ובפרובוקציה. מצד שלישי, זו אמנות, ואמנות לעתים מציגה איברי מין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דימוי מוצלל וחבוי למדי". "ממערב לתעלת סואץ, אוקטובר 1973"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בר-און הוסיף כי "השיקול העיקרי היה שההצגה של איבר המין בתמונה הזו היא מעודנת מאוד, ומרומזת מאוד. זו אינה תמונת תקריב, אלא דימוי מוצלל וחבוי למדי. בסוף החלטתי שנפשם הרכה של גולשינו יכולה לעמוד במחזה ופרסמתי". בהמשך ביקר בר-און את מדיניות הרשת החברתית ואת הנפח שהיא תופסת בחיי החברים בה. "פייסבוק סותמת את הפה ללקוחות שלה", כתב בר-און.

לפי כללי השימוש של פייסבוק קיימים מספר סוגי תוכן ויזואלי אסורים בהם אלימות ואיומים, גרימת נזק עצמי, הטרדה ובריונות, דברי שנאה, אלימות גרפית, עירום ופורנוגרפיה. בפייסבוק נוהגים ליצור קשר עם בעלי עמוד שפרסם את התמונות שהוסרו, זאת לאחר שמשתמשים התלוננו על התמונה מיוזמתם והיא נבדקה על ידי צוות של פייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully