וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן בכנס INTV של קשת: "לפשט הכלים הרגולטוריים"

4.11.2013 / 16:54

ניר ברקת: "יש לנו כוונה לייצר תמריצי מס בשיתוף עם משרד רה"מ על מנת להביא הפקות בינלאומיות לירושלים ולישראל". הכנס נפתח בפאנל של אבי ניר עם יו"ר NBC בוב גרינבלט

הבוקר נפתח יומו הראשון של כנס INTV הבינלאומי של קשת שנערך בירושלים, בהשתתפות יוצרים, מפיקים ואנשי טלוויזיה וניו-מדיה בארץ וכ-100 בכירי התעשייה בעולם שהגיעו לישראל.

הכנס נפתח בשיחה אישית בין אבי ניר, מנכ"ל קשת, לבין אורח הכבוד של הכנס, בוב גרינבלט, יו"ר רשת NBC האמריקאית, זוכה 12 פרסי אמי. השניים שוחחו על התהליכים לאורך השנים כמי שהיה שותף לסדרות פורצות דרך כמו "עמוק באדמה", "דקסטר", "קליפורניקיישן" וכמי שאחראי להצלחתה בימים אלה של הסדרה BLACKLIST THE. גרינבלט התייחס להצלחת הסדרה ואמר: "יש לנו 18 מיליון צופים מדי שבוע וזה בכל קנה מידה להיט עצום. אנו מתחרים עם תכניות בכבלים, מד מן, ברייקינג בד, המתים המהלכים, תכניות יוצאות דופן. רצינו להביא תוכנית של משהו שלא ראינו אף פעם ושאין בתוכניות אחרות. גרינבלט הוסיף ואמר כי "אחד הדברים שלמדתי לאורך הקריירה שלי זה שהדבר הכי חשוב הוא יוצר, כותב, שיש לו חזון שהוא מאמין בו כל כך חזק, גם אם לא רואים זאת מיד וגם אם זה הולך בניגוד לקונבנציה". גרינבלט החל את הקריירה שלו ברשת FOX ושימש כנשיא רשת השידור SHOWTIME.

"המדיה החברתית היא זו שמאפשרות את ההזדהות באמצעות התוכן"

במהלך ההרצאות הנוספות שהתקיימו היום, השתתף אלכס קרוגלוב, מנהל רכש התוכן ב-Hulu ושוחח עם הקהל על האופן שבו מחברים את התוכן אל הקהל: "היעד שלנו הוא לעזור לאנשים לראות את התוכן מתי והיכן שירצו. חשוב לנו לחבר את הלקוח לתוכן, לחבר אנשים לסיפורים ולא חשוב באיזה שפה".

גארי קרטר, יו"ר קבוצת Shine Group בצפון אירופה בשיחה אישית עם אנה קראגוסטי ממגזין World Screen על חדשנות ויצירתיות. קרטר התייחס לתכניות ששינו לאורך השנים את כללי המשחק והתייחס לעתיד: "אני חושב שהמהפכה הבאה תהיה קשורה לטכנולוגיה ומערכת היחסים בין הטכנולוגיה לתוכנית. אם בשנות ה90 יצרנו באמצעות הטלוויזיה זיכרונות בין אנשים - היום המערכות של המדיה החברתית הן אלה שמאפשרות את ההזדהות באמצעות התוכן". קארן מנדבך יוצרת ומפיקה בכירה ("ביל קוסבי", "רוזאן", "מופע שנות ה? 70", "האחות ג‘קי"), הרצתה על השינויים שחלים בתעשייה ועל המעבר של טאלנטים מהקולנוע לטלוויזיה.

וירג'ינה מוסלר, מנכ"לית ומייסדת THE WIT דיברה על יצירת באזז בטלוויזיה והציגה את התכניות המדוברות ביותר בעולם. סטיבן וונדלנד, סמנכ"ל אנימציה בחברת Technicolor שוחח על יצירה בעידן ה-second screen. יובל נתן, מנכ"ל חברת הקרוס מדיה Screenz, הרצה על הצופים כ"אלים" החדשים.

היום הראשון נחתם בפאנל שכלל את היוצרים טים קרינג ("Heroes" ו-Touch"), גידי רף וקרן מרגלית (פלפלים צהובים) בהנחיית שרה ג'ונסון מנהלת הפקה ופיתוח דרמה ב-Keshet International.

"ישראל - מעצמה בשוק הגלובלי"

שר התקשורת, גלעד ארדן, אשר נכח בכנס אמר: "אני מאוד גאה בכך שהאירוע הזה מתקיים, זוהי נקודת ציון לכך שישראל מהווה מקור לאיכות גבוהה לטלוויזיה - אם בעבר ייבאנו תכניות מבריטניה או מארה"ב, היום אנו מייצאים תוכן ונהנים מאיכות גבוהה של הפקה מקורית. אנו נחשפים לפורמטים חדשניים אשר מספרים את הסיפור הישראלי בהרבה זוויות רעננות של מפיקים ובמאים ישראלים. ככל שנצליח בחו"ל כך נתחזק ונוכל להיות מסוגלים לתמוך פיננסית ולהיות במרכז. אנו חייבים לדאוג להמשך היצירה המקומית ולכן אנו צריכים לפשט את הכלים הרגולטוריים על מנת ליצור חופש יצירתי מקסימלי ונעשה זאת כמה שניתן מבלי לפגוע בתוכן המקומי והתרבותי".

ראש עירית ירושלים, ניר ברקת, הוסיף: "ישראל הפכה עם השנים למעצמה בשוק הגלובלי ואני מקווה שבשנים הבאות נראה הפקות גדולות ובינלאומיות שיגיעו לישראל ויאפשרו ליצור שותפויות עם מפיקים וחברות אמריקאיות. יש לנו כוונה לייצר תמריצי מס בשיתוף עם משרד רה"מ על מנת להביא הפקות בינלאומיות לירושלים ולישראל. אנו מבינים שיש הזדמנות גדולה לפנינו ואני מאמין שהכנס הזה ייצור את ההזדמנות הזו בצורה הטובה ביותר עבור כולנו".

אמש נפגשו הדוברים בכנס עם הנשיא פרס שהתייחס להזדמנות העומדת בפני תעשיית הטלוויזיה כיום: "ישראל נמצאת היום בצומת אסטרטגי ויש לה את כל מה שנדרש על מנת שתהפוך להיות מרכז בינלאומי להפקות טלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully