וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל גבאי תזכה בפרס פרימור לתחקיר העיתונאי

5.11.2013 / 10:36

תחקיר בן ארבע שנים יזכה את העיתונאית גל גבאי בפרס פרימור לתחקיר העיתונאי הטוב ביותר, אשר שודר בטלוויזיה החינוכית. למקום השני הגיע יוסי מזרחי עם תחקיר הסמים החוקיים

העיתונאית גל גבאי תקבל השנה את "פרס פרימור" אותו מעניקה הרשות השנייה לעיתונאים על תחקיר עיתונאי או כתבה בנושאים חברתיים.

את הפרס תקבל גבאי על התחקיר "לאן נעלמו הילדים" ששודר בתוכנית 'ואקום' בטלוויזיה החינוכית ועליו עבדה במשך ארבע שנים. התחקיר עסק בפרשת צמצום הילודה של עולים באתיופיה על ידי מתן לנשים זריקות למניעת הריון שלא מרצונן החופשי.הוועדה ציינה בנימוקי הפרס כי "מדובר בתחקיר מעמיק, רחב, ממושך ויסודי אשר חשף תופעה נסתרת מעיני הציבור".

העבודה על התחקיר החלה בשנת 2008 ופורסמה רק בשנת 2012 לאחר שאותרו מסמכים ועדויות כדי לתמוך בכתבה. בעקבות פרסום התחקיר ניתנה הנחיה של מנכ"ל משרד הבריאות להפסיק את מתן הזריקות, הוקמה ועדת חקירה פרלמנטרית ומבקר המדינה החליט לפתוח בחקירה. "חשיפת התחקיר שימשה פה לאוכלוסייה מוחלשת בחברה הישראלית אשר מתמודדת עם קשיי קליטה ואפליה על רקע אתני ומגדרי. תחקיר זה מתווסף לכלל עבודתה של גל גבאי אשר שמה דגש על מכלול עוולות חברתיות ומהווה דוגמא לעיתונאית המגלה מחויבות חברתית", נמסר.

אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית, מסר: "אנחנו גאים בזכייה של ואקום. תפקידה המרכזי של החינוכית הוא לייצר תוכן איכותי ואינטליגנטי וואקום היא דוגמא מצוינת לכך. בימים אלה מצטלמת העונה השלישית של ואקום שתצטרף למגוון תוכניות איכות חדשות הצפויות לעלות בלוח השידורים החדש של החינוכית".

במקום השני: יוסי מזרחי ל"אולפן שישי"

במקום השני זכה עיתונאי חדשות 2 יוסי מזרחי על הכתבה "סמים בחסות החוק" שעסקה בתופעת הסמים החוקיים ואשר שודרה באולפן שישי. "משך שנים לא הצליחו הרשויות להתמודד עם התופעה, אך דווקא התחקיר הציף את הבעיה והצביע על דרכי פתרון", מסרה הוועדה. התחקיר זכה להתייחסות הממשלה ולמחרת שידורו ערכה המשטרה פשיטות וסגרה נקודות מכירה רבות. הועדה ציינה כי "תחקיר זה מצטרף לכלל עבודתו של יוסי מזרחי, שעסקה בין השאר בשחיתות שלטונית ומנהל לא תקין".

הפרסים יוענקו במסגרת כנס אילת לעיתונות 2013 שיפתח ביום ראשון. הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מעניקה זו השנה החמישית את פרס פרימור, לזכרה של חברת מועצת הרשות רחל פרימור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully