וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן: "החינוכית תכלל בעבודת ועדת לנדס; תבחן אפשרות למזגה לתוך רשות השידור"

10.11.2013 / 22:47

שר התקשורת הכריז הערב בכנס אילת כי ועדת לנדס שדנה בעתיד השירות הציבורי, תדון גם בהכפפת הטלוויזיה החינוכית לרשות השידור, יוזמה אליה התנגד שר החינוך הקודם גדעון סער

רשות השידור, המחרימה באופן מסורתי את כנס אילת לעיתונות - הייתה הנושא המרכזי בנאומיהם של שר התקשורת גלעד ארדן ושל מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר-מוחא. השר ארדן הכריז הערב (ראשון) במושב הפתיחה של הכנס כי ועדת לנדס שדנה בעתיד השירות הציבורי תדון גם בהכפפת הטלוויזיה החינוכית לרשות השידור. כזכור, יוזמה כזו עלתה בשנה שעברה ונפלה בכנסת בעיקר לאור התנגדותו של שר החינוך דאז גדעון סער.

השר ארדן אמר כי סיכם את הדברים עם שר החינוך הנוכחי שי פירון. מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית אלדד קובלנץ, אשר נכח בפאנל הפתיחה, אמר כי הוא מברך על דברים. "מדובר בזמן חסד שניתן לעשות בו את השינויים הדרסטיים בשידור הציבורי", אמר. עוד הכריז השר על הקמת ועדה ציבורית חדשה לבחינת שוק השידורים בכללותו. "בימים הקרובים תוקם ועדה ציבורית שתמליץ על מערכת כוללת ועל כללי משחק לגורמי השידור בישראל", אמר ארדן והרגיע את הנוכחים: "הכיוון לא חייב להיות בהכרח החלת רגולציה על שידורי האינטרנט, אלא גם הסרת פיקוח מיותר מגופי השידור הקיימים".

"אני מקווה לשכנע את הכנסת והממשלה שאנחנו חייבים להביא להאחדה של כללי הרגולציה ולכן הבאתי את חוק 'ברית המועצות', ותהליך הזה מתבצע בברכתם של הגופים ואני נחוש להשלים את המיזוג הזה", אמר השר ורמז כי בהליכי החקיקה ידונו גם בפיקוח על רשות השידור: "אני חושב שצריך יהיה גם לשקול להוסיף לגוף המאוחד גם את הפיקוח על השידור הציבורי במקום מודל המליאה שקיים היום כדי שיהיה גוף אחד שרואה את כל השידורים בישראל".

"הנהלה סרוחה שמקבלת גיבוי מאן דהוא בלשכת ראש הממשלה"

ארדן הקריא מכתב של ועד טכנאי הרדיו, ממנו עלתה הוראה שלהם לטכנאים ברשות השידור לעכב את כניסתן של טכנולוגיות חדשות לרשות. "המדינה שלנו זקוקה לשידור ציבורי איכותי ובלתי תלוי, ולשידור ציבורי כזה יש תפקיד ענק במדינה כמו ישראל עם כלכלה ריכוזית שחולשת גם על אמצעי התקשורת", אמר בהתייחסו לרשות. "אני יודע שברשות השידור יש גם עובדים רבים ומסורים שמהחובה שלי להגן עליהם ולדאוג לזכויות שלהם, אבל מעל הכל מצויה החובה שלי לאזרחי המדינה ולתוכן שהם ראויים לקבל על המסך כל ערב".

מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר מוחא הקדיש את עיקר נאומו למתקפה חריפה ונחרצת נגד הנהלת רשות השידור נגדה הוא מנהל בימים אלה מאבק משפטי בבג"צ. הוא פנה לשר ארדן: "אנחנו מקווים שאותה ועדה קיקיונית שהוקמה (ועדת לנדס, ד.א.) אכן תפעל. בשביל מה מה אנחנו משלמים אגרה?".

בר מוחא עבר לפסים אישיים ואמר "מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם ועוזרו זליג רבינוביץ' או להיפך - מנכ"ל הרשות זליג רבינוביץ' ועוזרו יוני בן מנחם? אמרתי לבית המשפט שבגלל הניהול הכושל של השניים הללו הרפורמה לא עוברת. זו הנהלה סרוחה שמקבלת גיבוי מאן דהוא בלשכת ראש הממשלה. אנא ממך – תדיח אותם. אין לך ברירה. הרוב פה רוצה את החבר'ה האלה בחוץ כי הם באו לגנוב ולברוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully