וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפאדיחה של "מאקו": הפר את צו איסור הפרסום - וחשף את שם הזמר

16.11.2013 / 10:48

בדף הבית של האתר דיווחה הידיעה הראשית על "סתירות קשות בעדותה של הנערה" וגולשים שהעבירו את סמן העכבר מעל התמונה - נתקלו בתיאור האינפורמטיבי שלה ובו שמו של הזמר

לדיון על חוסר האפקטיביות של צווי איסור פרסום בעידן הרשתות החברתיות, אשר תפס תאוצה באמצעות פרשות-עבר אסורות בפרסום כמו פרשת ענת קם, שאול גנון או בן זיגייר, התווסף לו נדבך נוסף: רשלנות של כלי תקשורת, כאשר אתמול (שישי) באתר "מאקו" נחשף לקוראים שמו של האיש - זאת לאחר שערוץ 1 עשה זאת כבר ביום חמישי בערב.

פרשת הזמרים והקטינות: הבלוגר שהדליף נחקר באזהרה
צו איסור על פרשת המין עם הקטינה? בערוץ 1 חשפו את שם הזמר המפורסם

בדף הבית של "מאקו", אתר הבית של זכיינית ערוץ 2 קשת, דיווחה הידיעה הראשית על "סתירות קשות בעדותה של הנערה". את האייטם לוותה תמונה של הזמר כאשר פניו מטושטשות כפי שמורה צו איסור הפרסום בתקשורת, אולם גולשים שהעבירו את סמן העעבר מעל התמונה - נתקלו בתיאור האינפורמטיבי שלה ובו שמו של הזמר בתוספת המילה "מטושטש". לאחר שהבחינו בכך במאקו הכיתוב שונה והשם אסור. גורם במערכת החדשות של האתר אמר לוואלה! ברנז'ה כי "מדובר היה בטעות טכניות שנעשתה בתום לב ותוקנה תוך זמן קצר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתקלו בתיאור האינפורמטיבי ובשמו של הזמר בתוספת המילה "מטושטש". אתר "מאקו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי כן "מפר את הצו"? דווקא הזמר עצמו

זו כאמור הפעם השנייה שבה מפר כלי תקשורת מתוך רשלנות את צו איסור הפרסום. כבר ביום חמישי דיווח כתב הפלילים של ערוץ 1 דודי ניסים בשידור חי על ההתפתחות בפרשה, וכאשר הביא את תגובתו של הזמר כינה אותו בשמו. הוא מיד התנצל והמשיך בדיווח מגומגם, וקטע הווידאו עלה במהרה לרשת. "מיד תפסתי את עצמי", אמר לוואלה! ברנז'ה. "לא הייתה לי כוונה להפר את צו איסור הפרסום, זה היה בטעות".

בדומה לפרשות הקודמות שמו של הזמר התפרסם תוך כמה שעות ברשתות החברתיות ובבלוגים. "בניגוד לכל אותם 'עיתונאים' מכובדים ובגלל המקום שממנו אני מגיע, אני ממש לא מפחד", תאר בלוגר את ההחלטה שלא לכבד את הצו. למרות המילים הנחרצות, לאחר כמה שעות הוא זומן על ידי המשטרה לחקירה באזהרה, הסיר את הפרסום ויישר קו התקשורת המסורתית. הוא הסביר שניסה ניסיון כושל "להגן על חופש הביטוי של כל אחד ואחת במדינה הזו".

מי שכן הצליח לנצל את חופש הביטוי הוא דווקא הזמר עצמו אשר התייחס לדברים גם בפייסבוק, גם בראיונות לתקשורת וגם בהופעה שקיים בסוף השבוע. באופן אירוני, מעשיו הדגישו את חוסר האפקטיביות המוחלט של צו איסור הפרסום של שמו - צו שנועד לשמור עליו אנונימי. הצו עדיין בתוקף וכלי התקשורת הגדולים ממלאים אחריו - אך כפי הוכיחו שני המקרים בסוף השבוע, כנראה שלא בהקפדה יתרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully