וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות יוצרים פוצצו את ישיבת הרשות השנייה: "שחם, לך הביתה"

18.11.2013 / 14:52

דרמה ברשות השנייה: עשרות יוצרים פוצצו ישיבת מליאה בשל מה שכינו "רפיסותה המתמשכת ומסקנות ועדת שחם, שתביא לחיסול ההפקה העצמאית בישראל". הרשות: "נגיש תלונה במשטרה"

מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד ויו"ר ועדת הטלוויזיה יעקב שחם נאלצו לקטוע את ישיבת מועצת הרשות שהקיימה היום (שני) - זאת לאחר שעשרות יוצרי קולנוע וטלוויזיה התפרצו לישיבה ופוצצו אותה. היוצרים נכנסו לישיבה הסגורה וקראו קריאות בגין הרשות השנייה ואנשיה, מה שהביא לנטישת חברי המועצה את המקום. בהמשך הם התפזרו, והדיונים נמשכו כסדרם. לפי גורם ברשות, היוצרים לקחו עמם מהמקום מסמכים מסווגים שהנם רכוש הרשות, ובכוונתם להגיש תלונה על כך במשטרה.

היוצרים נגד ועדת שחם. באדיבות המצולמים
"הוועדה הזו מפורקת, לכו הביתה". ישיבת המועצה, היום/באדיבות המצולמים

"מסקנות הוועדה יביאו לחיסול ההפקה העצמאית בישראל"

היוצרים דרשו לפזר את "ועדת שחם" לבחינת שוק הטלוויזיה המסחרית שאמורה להגיש את מסקנותיה בקרוב. היוצרים אומרים כי מסקנות הוועדה יביאו ל"חיסול ההפקה העצמאית בישראל כתוצאה מריכוז כל ההפקות היקרות בידי הזכיינים ומקורביהם, ביזוי נאותות ההפקה וביטול המחויבות של ערוצים 2 ו-10 לקולנוע". כחמישים איש התפרצו לדיון היום, בהם אורי רוזנווקס, יריב הורוביץ, עמית ליאור, אסף אמיר, ערן קולירין, זהר שטראוס, דרור קרן, שרית וינו-אלעד ולוי זיני. היוצרים מוחים על על מה שכינו "רפיסותה המתמשכת של הרשות השנייה ועל מסקנות ועדת שחם". יצוין כי היוצרים הופיעו כמה פעמים בפני הוועדה, ונמסר להם כי הם עתידים להיות מזומנים בשנית לפני שיוגשו המסקנות.

"אנחנו מייצגים 4,000 איש, לא ניתן לכם להעביר את המסקנות"

לפי גורם שנכח במקום, היוצרים צעקו לעבר שחם "לך הביתה וקח איתך את מסקנות הזבל שלך. אנחנו מייצגים 4,000 איש, לא ניתן לכם להעביר את המסקנות האלה, אנחנו נרדוף אתכם ציבורית. נגיע לסטודנטים שלכם, נגיע אליכם הביתה. הוועדה הזו מפורקת, לכו הביתה". אורי רוזנווקס אף תקף את מנכ"ל הרשות באופן אישי וצעק "זה המנכ"ל שחושב שהוא עדיין עובד אצל האחים עופר ולכן לא מצא עד עכשיו זמן לפגוש את היוצרים". בשלב זה אמר באב"ד אמר "עד כאן" ועזב את החדר.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות השנייה שמעה את כל ארגוני היוצרים מספר פעמים במהלך דיוני הוועדה המייעצה ואף הודיעה ליוצרים כי בכוונתה לזמנם לשימוע פעם נוספת בטרם קבלת ההחלטות. הרשות מגנה ודוחה את ההתפרצות האלימה שהיוצרים נקטו בה היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully