וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצבע קלה על המקלדת

27.11.2013 / 16:11

מפעיל עמוד הפייסבוק של ערוץ 10 העלה סטטוס שגוי המדווח על מותו של ספי ריבלין, המאושפז במצב קשה. ביה"ח שיבא: ”המשפחה מבקשת להימנע מהפצות שמועות בתקשורת”

ובינתיים, בשולי הידיעות על מותו של אריק איינשטיין: לעמוד הפייסבוק של ערוץ 10 עלה דיווח על מותו של ספי ריבלין המאושפז מזה כשבוע בבית החולים שיבא.

הדיווח השגוי הוסר תוך זמן קצר בהוראת דסק החדשות של הערוץ - שהבהיר למפעיל שהידיעה אינה נכונה - אבל זה כבר היה מאוחר מדי: לעמוד הפייסבוק של "הבימה" הועלה הספד קצר שהתבסס על הדיווח, ובדף של ריבלין בוויקיפדיה נעשו ניסיונות רבים להוסיף את תאריך הפטירה שלו למרות שכלי התקשורת המרכזיים לא דיווחו על מותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוסר תוך זמן קצר. הדיווח השגוי בערוץ 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקות פניות של כלי תקשורת לבית החולים שיבא, יצאה מטעמו הודעת הכחשה רשמית: "מר ספי ריבלין מאושפז בבית החולים מזה כשבוע. מצבו הרפואי קשה, משפחתו של מר ריבלין מבקשת לכבד את פרטיותה ולהימנע מהפצות שמועות שווא בתקשורת".

אז כיצד הופצה שמועת השווא? המקור הוא באתר הפורומים "רוטר" - עמוד שהוסר נכון לכעת. על הדיווח ברוטר הסתמכו, מבלי לאשר את הפרטים, האתר "סרוגים" ומפעיל עמוד הפייסבוק של ערוץ 10. ב"סרוגים" החליפו את הכותרת שבישרה "נפטר" ב"מורדם ומונשם", ובוויקיפדיה חסמו את הדף לעריכות.

תגובת ערוץ 10 לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully