וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בעקבות ynet, סיבוב חוזר

28.12.2013 / 17:26

טור ב-ynet תחת הכותרת ”דנינו יח”צ: פיצוצים בלי תשובה” הביא את צמרת המשטרה להוציא הודעה נגדו. כתב פלילי: ”בכל ההודעה אין תשובה לשאלה פשוטה: איך אין אף לא פענוח אחד"

התדרדרות נוספת ביחסים העכורים בין אתר ynet לבין לשכת מפכ"ל המשטרה: טור של אלי סניור תחת הכותרת "דנינו יחסי ציבור: פיצוצים בלי תשובה" בו טען כי למשטרה תרגולת משטרתית קבועה של הגעה מתוקשרת לזירות פשע - מעורר זעם בצמרת המשטרה, שם טוענים כי האתר לא ביקש תגובה, וכי כל מטרתו הוא להביך את המשטרה. עם זאת יצוין כי בטור אכן מופיעה תגובת המשטרה.

הטור של סניור עלה בצהרי יום שישי. "למרות השיווק שעשתה לשכת המפכ"ל ליחידת המטענים המיוחדת שהוקמה - אחוזי ההצלחה של המשטרה בתחום הזה שואפת לאפס", כתב, והביא רשימה של מקרים בלתי מפוענחים מהחודשים האחרונים. במשטרה מנגד, מאשימים את סניור באי בקשת תגובה ובכך שנקם בהם על כך שבקשתו לקבל ראיון עם גורם במשטרה לא יצא אל הפועל. "צר לנו כי הכתב ומערכת ynet בחרו ולא לראשונה, להעלות טענות ממוחזרות וחסרות שחר, תוך שחלק ניכר מהן כלל לא הוזכר בפנייתם לקבלת תגובה", נכתב בהודעה חריגה שהוציאו לכתבי הפלילים ותקשורת.

"מצער אף יותר כי הפנייה אמש לקבלת תגובה הגיעה בעיתוי שלא מותיר מקום לספק באשר לשיקולים העומדים בבסיס הכתבה ולצורך להביך לכאורה את משטרת ישראל, לאחר שבמהלך השבוע האחרון פנה הכתב בבקשה לראיון בנושא אחר, בקשה אשר לא הבשילה לכדי מימוש", הוסיפו.

"המפכ?ל ודובריו חושבים שלהיות עיתונאי פלילים זה לצטט את הביפרים"

במשטרה אף טוענים למתקפה ישירה מצד ynet על המפכ"ל יוחנן דנינו בניסיון לקושש "רייטינג וטוקבקים על ידי שרבוב מלאכותי של שמו לכותרת", ומוסיפים כי "בשימוש הציני שעשה הכתב בהגעת הפיקוד הבכיר לזירות ובשיח החשוב והמחוייב שמקיים פיקוד המשטרה עם הציבור באמצעות כלי התקשורת והטענה כי מדובר במהלך של יחסי ציבור מקוממים ומשוללי יסוד עובדתי". "משטרת ישראל אינה פועלת מתוך הצורך לספק צרכים אלה, כי אם מתוך האינטרס הציבורי", נמסר.

גורמים ב-ynet אמרו היום לוואלה! ברנז'ה בתגובה כי "חרף מסכת הלחצים הכבדה מצד משטרת ישראל, בחרנו לפרסם את הכתבה בהבלטה בשל החשיבות הציבורית הרבה שיש בנושא". גורמים בקרב כתבי הפלילים שקיבלו את הודעת המשטרה היו בוטים יותר ואמרו: "המפכ?ל ודובריו חושבים שלהיות עיתונאי פלילים בישראל זה לצטט את הביפרים שמשוגרים מלשכתו של יוחנן דנינו. כדאי שיבינו שאנחנו תיכף בשנת 2014, והעיתונות מזמן היא עיתונות חופשית. בכל ההודעה הארוכה שהמפכ?ל ודובריו טרחו לשלוח לנו ביום שישי אחר הצהרים אין תשובה לשאלה פשוטה אחת: איך זה שמכל הפיצוצים האלה אין אף לא פענוח אחד".

"כתבים שהמילה אחריות זרה להם"

ההתנצחות הקודמת בין שני הגופים ארעה לפני כחודש, אז, לטענת המשטרה, ynet הפר צו איסור פרסום בפרשה בטחונית. אחרי התרעמות של המשטרה, הכתבה הוסרה מהאוויר, לא לפני שדוברת מחוז תל אביב אורית פרידמן, סימסה לכתבי הפלילים והמשטרה הודעה זועמת. באתר מבית "ידיעות אחרונות" נטען מנגד כי המשטרה הסתירה את הצו והביאה אותו לידיעתם רק אחרי הפרסום.

"אני מזכירה לכולכם כי יש צו איסור פרסום גורף נצור על החקירה וכל המעורבים בה, ולמרות היות הצו נצור הבאתי אותו לידיעת כולכם כדי שתכירו ותדעו, שלא תופתעו ובמיוחד שלא תפתיעו", הזהירה את כלי התקשורת שלא ילכו אחרי ynet ויפרסמו גם הם את הדברים, והוסיפה עקיצה לכתב אלי סניור: "למרות זאת ישנם כתבים שהמילה אחריות זרה להם, ולנהוג על פי חוק זה רק עניין של המלצה".

תגובת ynet לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully