וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינדה בר תובעת את הרשות: "גילת מתעמר בנשים לעיני כל"

1.1.2014 / 11:51

פרסום ראשון: דוברת רשות השידור לינדה בר הגישה תביעה לביה”ד לעבודה נגד גורמים בהנהלה על כך שאינם מטפלים בסכסוך בינה לבין יו”ר הרשות אמיר גילת

דוברת רשות השידור לינדה בר, הגישה הבוקר (רביעי) תביעה לבית הדין לעבודה נגד רשות השידור, מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם וסמנכ"ל משאבי האנוש ברשות השידור יראון רופין - זאת על כך שאינם מטפלים בסכסוך בינה לבין יו"ר הרשות אמיר גילת אותו היא מכנה "מתעמר בנשים לעיני כל". בר טוענת ל"התנהגות שערורייתית של רשות השידור, העוברת בחוט השני בכל הנוגע למעמדן של נשים בתפקידים בכירים, ושיאה בהתעמרות בלתי פוסקת של יו"ר רשות השידור (אמיר גילת, ד.א) על רקע היותה אישה בתפקיד בכיר".

בלעדי: בכירות ברשות השידור נגד אמיר גילת - "מתנכל על רקע מגדרי"
אמיר גילת ללינדה בר: תצאי בחוץ

בכתב התביעה אשר הוגש באמצעות עורכת הדין אלמוגית אביטל, מצוין כי הדוברת לינדה בר הגישה כנגד גילת, לפני חצי שנה, תלונה בגין התעמרות והתנכלות על רקע מגדרי ומיני. בר טוענת כי למרות שקיימת חובה של רשות השידור לברר את התלונה רשות השידור "גוררת רגליים" בפרסום דוח התלונה ומאשימה את גילת בהתחמקות משיתוף פעולה עם מברר התלונה. עוד טוענת בר כי ברשות השידור לא ננקטו כל צעדים להפסקת התנהגות פוגענית כלפיה "אף שהיא נעשית מזה חודשים ארוכים בפומבי, לעיני כל, תוך צרחות וצעקות מצידו של גילת ומבלי שמי מן הנוכחים במקום טורח להעיר ליו"ר הרשות על התנהגותו ולהפסיקה".

"מכנה נשים בכירות בביטויים שהם, במובהק, גילוי להתנשאות גברית"

האשמות קשות נגד רשות השידור ויחסה לנשים עולות מהתביעה שהגישה בר. כך למשל טוענת הדוברת שהרשות אינה בודקת תלונות על הטרדה מינית "ביעילות ובלא דיחוי" כפי שמחייב החוק, שהיא אינה "נוקטת "אמצעים סבירים כדי למנוע הטרדה מינית או התנכלות במסגרת יחסי עבודה" ושהיא אינה מאפשרת שוויון לנשים על פי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. "הפרות אלה אינן תיאורטיות גרידא", נכתב בכתב התביעה. "המדובר בהתנהלות שיטתית, מאורגנת ומתואמת".

התביעה, כאמור, רצופה האשמות נגד גילת: "הד"ר גילת משפיל נשים בלבד", נטען במקום אחד. בהזדמנות אחרת נכתב כי "הד"ר גילת מתעמר בנשים לעיני כל - בצעקות, השתקות, התעלמות, מידור". עוד מצוין כי הוא "מכנה נשים בכירות בביטויים שהם, במובהק, גילוי להתנשאות גברית: "היסטרית"; "מתעלפת", וכן "יו"ר רשות השידור, כפשט, רואה בנשים (כך נראה) "טרף קל" להתעמרותו, והפגנת שררה ניהולית מטעמו".

גילת: "מוביל מדיניות של העדפה מתקנת לנשים"

בר עובדת ברשות השידור זה 22 שנים, ומשמשת דוברת הארגון מאז שנת 2007. בינה ובין גילת שוררים יחסים עכורים זה זמן רב - כבר לפני כשנה פנתה לחברי מליאת רשות השידור במכתב בו טענה כי היו"ר, אמיר גילת, ניתק עמה מגע, חדל להזמין אותה לישיבות ופנה אליה בגסות רוח ובאורח משפיל. היא טענה במכתב כי בפועל גילת החליף אותה בעוזרו האישי הממלא משרת אמון, והחל בעצמו להתראיין ולהוציא הודעות לתקשורת באמצעותו מבלי לתאם או לעדכן אותה בפעילות.

לפני כמה חודשים היא פנתה למבקר המדינה וביקשה הגנה מהדחה, זמן קצר לאחר ששלוש נשים בכירות ברשות בהן היועצת המשפטית חנה מסקביץ', מבקרת הפנים איתנה גרגור, ומנהלת השיווק של הרשות צביה יששכר - הצטרפו לבר בפנייה לממונה על מעמד האישה ברשות גנית לב ארי נגד גילת וטענו כי הוא מפלה נשים על רקע מגדרי ומדיר נשים מתפקיד ניהול ברשות. גילת מסר אז בתגובה כי מדובר בטענות מגוחכות וכי הוא מוביל מדיניות של העדפה מתקנת לנשים.

טרם התקבלה תגובת אמיר גילת לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully