וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאים נהנים יותר

2.1.2014 / 10:49

בשורות טובות, קולגות: עיתונאים נהנים כיום מרמת אמון הציבור הגבוהה ביותר שהייתה בעשור האחרון. כתבי הרדיו והטלוויזיה נהנים מאמון גבוה יותר מעמיתיהם בדפוס ובאינטרנט

רמת האמון של הציבור בעיתונאים בישראל היא כיום הגבוהה ביותר ב-12 השנים האחרונות - כך עולה מנתונים של המדד השנתי לביצועי המגזר הציבורי שמתפרסמים הבוקר (חמישי) עם פתיחת כנס חיפה לעיתונות של תא עיתונאי חיפה ובשיתוף אוניברסיטת חיפה.

יונה יהב בכנס חיפה: ?הצעתי לעמוס שוקן להחליף את גלריה ל'גלריה תל אביב?"

אמון הציבור בכתבי גלי צה"ל ורשות השידור וכן כתבי ערוץ 2 וערוץ 10 הוא גבוה יותר מממוצע האמון הכללי בעיתונאים באופן כללי. מהסקר עולה כי מדובר ברמת אמון נמוכה יחסית למוסדות אחרים, והיא ממקמת את מערכת התקשורת ככלל במקום ה-17 מתוך 23 מערכות ציבוריות שנבחנו.

האמון באנשי גלי צה"ל הוא הגבוה ביותר ועומד על 3.47, מה שממקם אותם במקום השמיני מבחינת אמון הציבור. האמון בכתבי הערוצים המסחריים עומד על 3.1, מה שממקם אותם במקום ה-14 והאמון באנשי רשות השידור עומד על 3.04, מה שממקם אותם במקום ה-15. האמון בכלל העיתונאים עומד על ניקוד של 2.82 בלבד.

"כאשר לעיתונאי או לכתב יש זיהוי, כתובת ובית הביקורת מתמתנת לא פעם והאמון משקף מגוון רחב יותר של העדפות ודעות כלפי המוסד הציבורי אליו העיתונאי שייך שאדם מכיר ומעדיף", מסר אמר פרופ' ערן ויגודה-גדות מבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, אחד מעורכי המדד. "לכן כאשר למקצוע יש פנים וזיהוי היחס כלפיו מתון יותר ולעיתים אף אוהד יותר".

כנס חיפה לתקשורת, "יוצאים מהבועה", מתקיים היום (חמישי) באוניברסיטת חיפה. בכנס ידונו בנושאים הקשורים לעיתונות המקומית, עיתונאות הספורט, זכויות העיתונאים, עיתונות בערבית ועוד. במהלך היום יוענק פרס הוקרה לעיתונאי עמוס כרמלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully