וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש יותר שמאלנים בערוץ 2? אילן לוקאץ' מסביר למה

30.1.2014 / 10:11

דיון אינטרנטי על שמאל וימין במערכת החינוך הוציא מאילן לוקאץ' את האבחנה הבאה לגבי חברת החדשות: "יש בה יותר שמאלנים, בגלל המתאם בין איי-קיו לבין נטייה שמאלה"

אילן לוקאץ' צעד אתמול לשדה מוקשים אינטרנטי של דיון על שמאל וימין במערכת החינוך, דיון שהחל עם המלצת קריאה שלו על הטקסט שכתב המורה אדם ורטה - והמשיך בלינצ'טרנט כלפיו של גולשי פייסבוק שלא אהבו את האבחנה שלו לגבי יחס מנות המשכל בין שמאלנים וימנים.

"כמה אנשים ימינים יש לכם בערוץ 2?", שאל את לוקאץ' אחד הגולשים בעמוד שלו בפייסבוק, וזכה לתשובה הבאה: "אני לא אתן לך רשימה שמית, מסיבות ברורות, אבל יש ימנים. כמובן שיש יותר שמאלנים, אבל זה בגלל שיש מיתאם בין איי-קיו לבין נטייה שמאלה, ובכירים בתקשורת נמצאים בדרך כלל מעל לממוצע".

"החיים קצרים כדי לבזבז אותם על בז' ושחור מרזה": ראיון עם אילן לוקאץ'

התשובה של לוקאץ', כאמור, עוררה את חמתם של מתנגדיו מימין שלא הסכימו לעבור בשתיקה על הקביעה של לוקאץ' (אותה ליווה בהפנייה למחקרים מדעיים) על כך ששמאלנים זוכים למנת משכל גבוהה יותר. "לא כל העובדות בחיים נעימות לכולם. כן, גם אני מכיר לא מעט ימנים סופר-אינטליגנטים, בטח יותר ממני, ובין ידידי לפחות שני ימנים קיצונים שהם גאונים, לא פחות", ענה למבקרים, והביא כדוגמה את פרופ' יובל נאמן ז"ל, "דוגמה לאדם מאוד ימני ומאוד אינטליגנטי", לדבריו.

"אבל במבט הרחב, לפי הידוע לי יש מיתאם סטטיסטי בין מנת מישכל לבין נטייה לשמאל הפוליטי. מי שמתכוון להתנפל, שיקרא קודם מהו מיתאם סטטיסטי".

לוקאץ' בחר שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully