וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח גילת על סיקור הסופה: כשלים חמורים בהיערכות לשידור

2.2.2014 / 14:47

מנכ”ל רשות השידור יוני בן מנחם סרב לשתף פעולה עם הוועדה שהקים יו”ר הרשות אמיר גילת, אשר הגישה היום את ממצאיה המצביעים על כשלים חמורים בתפקוד ההנהלה ומערך החדשות

מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם סרב לשתף פעולה עם הוועדה שהקים יו"ר הרשות אמיר גילת, עמו הוא מסוכסך, שבדקה את כשלי רשות השידור בזמן הסופה לפני כחודשיים. הוועדה מצאה כשלים חמורים בתפקודו של ערוץ 1, במיוחד אל מול חברות החדשות המסחריות, ומצאה כשלים חמורים בתפקוד ההנהלה וחוסר היערכות שלה לשידורים.

אמיר גילת: "סיקור הסופה הוא יום הכיפורים של ערוץ 1"

"בניגוד לכללים ולאמור בחוק, מנהלים בכירים לא שיתפו פעולה עם עבודת הבדיקה - זאת בהנחיית המנכ"ל, אשר אף התעלם פעמיים מההזמנה שניתנה לו על ידי הוועדה וסירב להתייצב מולה או לשלוח את גרסתו ומסקנותיו מהאירועים", נכתב בפתח הדו"ח.

כזכור, עם פרוץ הסופה הערוצים 2 ו-10 החלו את שידוריהם ב-7:00 בבוקר ושידרו כמעט ברציפות עד למוצ"ש. בערוץ 1 עלה סיקור חלקי ביום שישי, ונעדר כמעט לגמרי ביום שבת עד למוצ"ש. בערב שישי שודרה בשידור חוזר תוכנית בידור, שעה לפני עליית "יומן".

"הוזמנו 7 חדרים במלון קראון פלאזה והוזמנו פיצות"

הדו"ח מפרט שורה של כשלים. כך למשל נכתב כי עובדי הרשות "התווכחו עם הממונים עליהם על הצורך להרחיב ולהעמיק את השידור, אך ללא הועיל" וכי "מנהל חטיבת החדשות (משה נסטלבאום, ד.א) היה חייב להתעקש ולהקדים את שידור 'יומן' כפי שהציעו לו".

בדו"ח מצוין כי "האנשים הנצורים ברוממה ניסו להשיג את ראש מינהל הטלוויזיה, אור שינדל, אך הוא לא היה זמין". בדו"ח מצוין כי אף מנהל תוכן לא היה בנמצא (לא מנכ"ל כמנהל טלוויזיה, לא ראש חטיבת החדשות ולא סגנו) כדי להיערך לבוקר".

איפה היו עובדי רשות השידור? "כל האנשים ברוממה שוחררו לבתיהם ונשאר צוות של כעשרה אנשים", נכתב בדו"ח. "הוזמנו על ידי מנהל תורן 7 חדרים במלון קראון פלאזה והוזמנו פיצות".

אחת המסקנות של הוועדה היא כי לרשות השידור תהיה תכנית בוקר אקטואלית. "ראוי היה שלטלוויזיה הישראלית הציבורית יהיה משדר בוקר, מעשה שיגרה, מה שהיה מקל מאד על ההיערכות בימים חריגים". יתר המסקנות הן כי יש לרענן את הנהלים לשידור אירועים בלתי צפויים" ו"לדאוג לשיפור דרכי הקשר עם נושאי משרות ניהוליות".

רשות השידור: :"היו"ר ממשיך כהרגלו להתנהל בדרך לא דרך "

הבדיקה שהוביל היו"ר גילת הייתה השנייה בתוך חודש. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, יממה לאחר שנטמן אריק איינשטיין, פתחו ברשות השידור בבדק בית והחלו בבחינת השאלה מדוע לא שודרו בערב לאחר מותו יצירות של איינשטיין שזכויות השידור עליהן שייכות לרשות - בעוד בערוצים המסחריים כן שודרו הקטעים.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "יו"ר הרשות ממשיך כהרגלו להתנהל בדרך לא דרך ומנסה ליטול לעצמו סמכויות לא לו. היו"ר מינה ועדה כשכל כוונתו היא להתנצח עם ההנהלה ולפגוע במישרין בעובדי הערוץ".

"מנכ"ל הרשות וההנהלה קוראים להקמת ועדה באופן בהול אשר תבדוק את תפקוד היו"ר, פעולותיו התנהלותו חסרת האחריות והנמהרת, התערבותו בעניינים שלא לו והנזק שהוא גורם לשידור הציבורי להתנהלותו החוקית ולעובדיו. כמו כן היו"ר הוא זה שיזם את הוועדה, כביכול מקצועית, ומינה בראשה ובין חבריה חברים אשר ידיעתם בטלוויזיה בהפקה ובשידור שואפת לאפס דבר אשר לא מותיר ספק על כוונותיו ומסקנותיה", תגובת ההנהלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully