וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרקליטו של ארביב עשה לכלי התקשורת כיפה אדומה"

4.2.2014 / 14:16

תככים, האשמות, חרמות והיתממויות: מאחורי הקלעים של החשיפה הבלעדית של חדשות 10 את תוצאות הפוליגרף של מנשה ארביב, חשיפה שהופיעה במקביל גם בחדשות 2. איך זה קרה?

לעורכי מהדורת החדשות של ערוץ 10 קרה אתמול המקרה שממנו כל עורך היה שמח להימנע: בזמן שאת המהדורה הם פתחו עם אייטם שהודגש כבלעדי - התוצאות המחמיאות של הפוליגרף שעבר מנשה ארביב - התנוססו התוצאות גם במהדורת חדשות 2 המתחרה.

לא רק אנשי חדשות 10 חשבו שיש להם ביד חומר בלעדי. כתבים נוספים בתחום המשפט והפלילים מספרים היום לוואלה! ברנז'ה כי גם אליהם הועברו חומרים עם הבטחה לבלעדיות, לחלקם הועברו חומרים תוך הסתרת חומרים אחרים - והם מפנים אצבע מאשימה לפרקליטו של מנשה ארביב, עו"ד גדעון פישר.

אנשי יחסי הציבור של פישר, חנן גרינברג ומאיר סויסה, העבירו בעצמם אתמול לתקשורת מכתב שפישר שלח ליועמ"ש בנושא - אולם לא הוזכר בו ולו במילה עניין הפוליגרף. המכתב הועבר זמן קצר לפני פתח מהדורות החדשות בטלוויזיה, וחלק מכתבי הפרינט והאתרים הרגישו מרומים והחרימו את המידע. תוצאות הבדיקה שפורסמו אתמול הראו כי כאשר נשאל ארביב אודות החשדות כי קיבל טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו, הוא ענה בשלילה ונמצא דובר אמת.

"אם אני הייתי מנשה ארביב הייתי מאוד מאוד כועס"

"גדעון פישר הוא עורך דין שלא מכיר את כללי המשחק, הוא עשה לכתבים אתמול כיפה אדומה", אומר אחד העיתונאים שמסקרים את הפרשה. "הוא חשב שהוא גאון תקשורתי בזה שהוא יעבוד על כולם. אולי חדשות 10 נפלו בזה, אבל הוא למעשה גרם למצב שכל הכתבים המשפטיים והפליליים חושבים שהוא לא אמין, דבר שפוגע קשות בראש ובראשונה בלקוח שלו מנשה ארביב".

עורך חדשות הוסיף בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: "אחרי המקרה הזה עורכים יודעים להיזהר, עכשיו הוא שרוף. אם אני הייתי מנשה ארביב הייתי מאוד מאוד כועס".

"אנחנו אמנם לא נפלנו, אבל בטח, אנחנו מאוד כועסים", אומר כתב באחד העיתונים. גם הוא דיווח למערכת על חומרים חזקים בדמות המכתב שנשלח ליועמ"ש ונדהם לראות שהם "בטלים בשישים", כך לדבריו, לעומת הסקופ לכאורה של מהדורת חדשות 10 שהציג חומרים מבדיקת הפוליגרף. "מישהו ניסה לעשות גם לנו תרגיל", הוא אומר.

עורך חדשות בכיר מסכם את הפדיחה כך: "בפרשה עם פרופיל תקשורתי כל כך גבוה שיש כל כך הרבה גורמים שמעורבים בה - אני הייתי חושב פעמיים לפני שאני שם סטרייפים מפוצצים על ידיעה בלעדית".

"שמחים שחדשות 2 בניסיון להשיג סקופים של חדשות 10"

גורם במהדורת החדשות של ערוץ 10 מסר הערב - האירוע אכן מרגיז ולא מקובל, אבל צריך לקחת דברים בהקשר הרחב שלהם - בעבר, חדשות 10 ניסו להדביק פערים מול חדשות 2 אליהם הגיעו ידיעות בלעדיות, אנחנו שמחים שהתמונה השתנתה ולאחרונה חדשות 2 עסוקים בניסיון להשיג סקופים של חדשות 10. בואו נזכור – הפרשה הרי נחשפה ע"י ברוך קרא לראשונה בחדשות 10, וחדשות 10 היא זו שפנתה אל ביהמ"ש כדי להסיר את צו איסור הפרסום מעל כל הפרשה".

עו"ד גדעון פישר סרב להגיב לטענות ומסר: "את כל השאלות בנושא יש להפנות ליועצי התקשורת שלי".

מטעם יועצי התקשורת של עו"ד פישר, חנן גרינברג ומאיר סויסה, נמסר בתגובה: "גם אנחנו הופתענו לראות בערוץ 2 את בדיקת הפוליגרף. חדשות 10 ידעו על הבדיקה כבר לפני כמה ימים, והם בחרו את זמון הפרסום משיקולים שלהם".

"לאחר שראינו את הפרסום בערוץ 2 ביקשנו לקבל הבהרה מעו"ד פישר על פרסום הדברים. הוא הודיע כי משה נוסבאום פנה אליו ברבע לשמונה ואמר כי הוא יודע שערוץ 10 עומד לפרסם את הפוליגרף וכי הוא יפרסם אותו במקביל. לא ידענו בזמן אמת על שיחה זו שהתקיימה בניהם לפני המהדורה, ואילו היינו יודעים על כך היינו דואגים לעדכן את חדשות 10 על מנת שלא יתבזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully