וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן מעלה הילוך: הקים ועדה לבחינת הפיקוח על שידורי הטלוויזיה

5.2.2014 / 11:13

ועדה נוספת קמה הבוקר במשרד התקשורת, הפעם לצורך בחינה של הפיקוח על השידורים המסחריים והציבוריים. על הפרק: שידורי טלוויזיה באינטרנט, ושילוב פרסומות בכבלים ובלוויין

משרד התקשורת מודיע הבוקר (רביעי) על הקמת וועדה ציבורית "לבחינת האסדרה העתידית על השידורים המסחריים". הוועדה תגיש המלצות לקראת איחוד גופי הרגולציה בישראל ותציע מודל חלופי לגופי הפיקוח: הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, והמועצה לשידורי כבלים ולוויין.

"ההתפתחויות הטכנולוגיות, השינויים בהרגלי הצפייה של הצופים והמעבר לשידורים על גבי רשת האינטרנט מחייבים אותנו לבחון את המצב הקיים ולתת מענה לשאלות חדשות", מסר שר התקשורת גלעד ארדן בהודעת המשרד הבוקר. "נדרש פתרון מקיף שיסדיר את השידורים לטווח הארוך וייצור מגרש משחקים שוויוני".

במשרד אומרים הבוקר כי שידורים על גבי האינטרנט יוזלו בעקבות פתיחת הפס הרחב לתחרות, וכי הצפי הוא כי המגמות אלו רק ילכו ויתגברו בשנים הקרובות עם פריסת הסיבים האופטיים על ידי בזק והוט. "המהלכים הללו יוצרים שינוי של ממש בשוק השידורים, ויהיו להם השלכות רחבות גם על שוק הפרסום והמודלים העסקיים של חברות התוכן וגופי השידור המסורתיים", אמרים במשרד.

"יש לבחון את היקף מחויבויות התוכן"

הוועדה תבחן את כלל המודלים הקיימים כיום, ואף אפשרות של שילוב פרסומות בכבלים ובלווין והחלת פיקוח אחיד גם על השידור הציבורי. "הרגולציה כיום מחייבת את גופי השידור להשקעות שונות בתוכן ויש לבחון מה יהיה היקף המחויבויות הנכון בעתיד של השחקנים החדשים והמסורתיים כאחד", נמסר.

בראש הוועדה יעמוד הפרופ' עמית שכטר מהחוג לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון. לצידו יכהנו בוועדה עשרה חברים נוספים: פרופ' שמואל ליימן-וילציג, ד"ר תהילה אלטשולר-שוורץ, ד"ר דליה זליקוביץ', רמי שלמור, איתי אייגיס, עופר שני, הרצל מקוב, גלי עינב, דורלי אלמגור ואיל מלובן.

פעילות וועדה זו מצטרפת לפעילותה של ועדת לנדס לבחינת השידור הציבורי שאמורה להגיש את מסקנותיה בימים הקרובים, ושל פעילות ועדת המשנה שלה שבוחנת את הטלוויזיה החינוכית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully