וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור מציגה: הרשימה השחורה

9.2.2014 / 12:58

סוגיית החרמות ברשות השידור תופסת תאוצה והשתתפותו של יועז הנדל ב"פוליטיקה" בוטלה בשל יחסיו העכורים עם לשכת רה"מ - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ומי עוד לא יוזמן לרוממה?

סוגיית חרמות המרואיינים ברשות השידור תופסת תאוצה: הפרשן והעיתונאי יועז הנדל, הכותב ב"ידיעות אחרונות" ומגיש בגלי צה"ל, הוזמן להתראיין בתכנית "פוליטיקה" של הערוץ 1 הראשון אולם השתתפותו בוטלה מהוראה "מלמעלה" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה.

זו הפעם השנייה בתקופה האחרונה שבה נטען כי ראיון ברשת ב' או בערוץ 1 מבוטל מסיבות שאינן ענייניות. בשבוע שעבר היה זו התכנית "מבט שני", שם השתתפותה של החוקרת ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר. בוטלה. הסיבה לביטול, לטענתה, היתה משום שהיא לקחה חלק בוועדה שבחרה את מנהל ערוץ 1 החדש אילן דה-פריס, אשר הנהלת הרשות מתנגדת למינויו. "האייטם לא ירד", כתבה שוורץ-אלטשולר בעמוד הפייסבוק שלה. "המפיקה שהתקשרה אלי קיבלה הוראה מגבוה".

במקרה של הנדל, גורם ברשות אומר כי הביטול להערכתו נובע מיחסיו העכורים של מי ששימש בעבר כראש מערך ההסברה של נתניהו עם לשכת ראש הממשלה - אותה מנסה הנהלת הרשות לרצות, במיוחד בעת הזו שלפני הגשת המלצות ועדת לנדס. "ברגע שיועז הנדל העיד נגד נתן אשל (ראש הסגל במשרד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורב לו, שהודה בהתנהגות שאינה הולמת כלפי עובדת במשרד והתפטר. ד.א) - אז הוא גמור בלשכת רה"מ וגמור ברשות השידור".

"כל מי שהעז לומר משהו נגד הרשות - פרסונה נון גרטה"

"זה קורה בחדשות וזה קורה כל הזמן, יש עורכים שמקבלים איומים והוראות - היום יותר מתמיד", אומר הגורם. זה לא שיש קובץ אקסל עם רשימת אנשים אסורים, אבל יש מה שנקרא 'רוח המפקד'. עורכים יודעים את מי לא להזמין כי ברגע שזה יוודע הם יקבלו הוראה לבטל. לפעמים קשה לצפות את זה מראש, הדברים נתונים לגחמות".

אז מי מוחרם? אחד מעיתונאי הרשות אומר "כל מי שהעז לומר משהו נגד רשות השידור תחת בהנהלתה הנוכחית - הוא פרסונה נון גרטה בשידור הציבורי". בהקשר זה מציינים עיתונאים ברשות את חבר הכנסת נחמן שי שהתבטא בחריפות נגד התנהלותה של הרשות בוועדת הכלכלה כאשר היה חבר בה וקרא לרפורמה, ומסיבות דומות מוזכרים גם חברי הכנסת אחמד טיבי ואיתן כבל.

יש גם עיתונאים, אומרים גורמים ברשות, שקשה יהיה לראות אותם על מסך ערוץ 1 כפרשנים אורחים. "בן כספית הוא פרשן מדיני מעולה, אבל הסיכוי שהוא יוזמן להשתתף בפאנל הוא אפס", אומר אחד העיתונאים. "על אותה משבצת גם רביב דרוקר לא יוזמן". יצוין כי עיתונאים של רשות השידור כן מוזמנים מעת לעת להשתתף בתכניות אקטואליה בערוצים המסחריים.

את תגובתו של יועז הנדל לא ניתן היה להשיג. מרשות השידור נמסר בתגובה: "מדובר על ספינים תקשורתיים שמנסים לקדם אינטרסים של עובד ושל מרואיינים (מקורבים וכ"ו) ובלחץ גורמים פוליטיים הנהלת הרשות לא מתכוונת לערער על סמכויותיהם ושיקוליהם של מנהלי התוכן ומנהליה למרות הניסיונות הנלוזים של גורמים מבית ומחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully