וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מערוך ביד: גטי אימג'ס חונכת מאגר אילוסטרציות פמיניסטי

ויטה קיירס, TECH

13.2.2014 / 9:14

די לתמונות אילוסטרציה של דוגמנית בלונדינית אופה עוגה בחושניות: גטי אימג'ס פותחת מאגר תמונות פמיניסטי, עם נשים מכל הסוגים במגוון פעילויות שלא קשורות למשק הבית

תמונות אילוסטרציה חדשות פמיניסטיות של גטי אימג'ס – בשיתוף עם Lean In. גטי אימג'ס, צילום מסך
מתוך המאגר החדש של גטי. נשים נורמליות, עושות דברים מחוץ למטבח/צילום מסך, גטי אימג'ס

כל מי שאי פעם דפדף בעיתון או באתר תוכן, התעכב על מודעה פרסומית או סתם הרים מהמדרכה כרטיס ביקור של מעסה מקצועית - מכיר ודאי את צילומי האילוסטרציה האלה: נשים מחויכות וחטובות המדגמנות תפקידים מסורתיים כאלה ואחרים, בידן האחת טלפון וביד השנייה סיר או מערוך. במסגרת שיתוף פעולה חדש בין Getty Images ועמותת leanin.org של שריל סנדברג, תנסה סוכנות התמונות הענקית לתקן מעט את המעוות - על ידי הקמת תת-מאגר של תמונות המכבדות ואפילו מעצימות ונשים ומשפחות.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה נשית טיפוסית/ShutterStock

"כאשר אנו רואים תמונת של נשים, נערות וגברים – הן לרוב נופלות לאותם הסטריאוטיפים שאנו מנסים להתגבר עליהם, ואדם לא יכול להיות - משהו שהוא לא יכול לראות", אמרה סנדברג, סמנכ"לית התפעול של פייסבוק ומחברת רב המכר "לפרוץ קדימה: נשים, קריירה והרצון להנהיג", בראיון לניו יורק טיימס. ואכן, ספריית תמונות החדשה שאמורה לשרת פרסומאים, עורכים ואנשי תוכן מציגה נשים במקצועות מגוונים כגון מנתחות, אמניות, אופות, חיילות וציידות – אך הן נראות מעודכנות ואותנטיות, ולא מדגמנות פטישים ומחבתות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בשלב זה המאגר החדש כולל 2,500 תמונות, כאשר השאיפה היא להגדילו בהמשך. מרפרוף על ספריית הצילומים אפשר ללמוד שהיה ניסיון אמיתי לשלב מודלים שונים של יופי: במקום תמונות של משפחה של אלים נורדים וילדי קינדר, אפשר לראות תמונות של נשים מבוגרות (שאינן סבתות חבקניות), נשים רזות, מלאות ושמנות, נשים מערביות ונשים מהמזרח ואפילו קטועות גפיים.

תמונות אילוסטרציה חדשות פמיניסטיות של גטי אימג'ס – בשיתוף עם Lean In. גטי אימג'ס, צילום מסך
אישה מבוגרת - שלא סורגת או משחקת עם נכדים/צילום מסך, גטי אימג'ס

לפי התכנון, כאשר אנשי המקצוע יתחברו מעכשיו לאתר ויחפשו אחר תמונות בקטגוריות מסויימות, הם יראו גם את התמונות הללו, לצד התמונות הרגילות, שבהן הם כנראה בסוף של דבר גם ישתמשו.

בעמותת Lean In מציינים שעשרה אחוזים מההכנסות שיווצרו הודות למכירה של תמונות אלו יועברו לעמותה עצמה, המקדמת תוכניות הנהגה לנשים. עכשיו השאלה היא, האם המפרסמים באמת ישתמשו בתמונות, והאם נצליח לשנות את הדימויים שהתקבעו אצלנו חזק כל כך במשך השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully