וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פרסום מסקנות לנדס: העובדים מתכוננים למאבק; בורסת ההימורים גועשת

4.3.2014 / 10:51

נציגי העובדים אמרו הבוקר לוואלה! ברנז'ה כי הם נערכים למאבק משפטי וציבורי נגד אימוץ המסקנות על ידי השר ארדן. בתוך כך, האם שילה דה-בר יעמוד בראש המנהלת הזמנית שתוקם?

ועדת לנדס סיימה אמש (שלישי) באופן סופי את עבודתה, ואם לא תהיה דחייה לא מתוכננת - מסקנותיה למתווה השידור הציבורי יוגשו מחר בצהריים לשר התקשורת. המסקנה העיקרית המסתמנת - צמצום היקף כח האדם ותקציב הפעילות בצורה דרסטית, מעוררת דריכות במסדרונות רשות השידור ונציגי העובדים אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי הם נערכים למאבק משפטי וציבורי נגד אימוץ המסקנות על ידי שר התקשורת גלעד ארדן.

אולם שר התקשורת, שבעצמו מינה את הוועדה, עקב מקרוב אחר פעילותה ורואה בהבראת רשות השידור שליחות - והוא צפוי לקבל את המלצות הוועדה ולקדם הליך חקיקה שיוציא אותן לפועל בהקדם. עיקר המלצות הוועדה עוסקות במבנה הארגוני החדש הראוי לרשות השידור, כזה שיחליף את המבנה הקיים הנחשב לבזבזני, לא יעיל ומיושן שמביא להוצאות מנופחות ולחוסר יעילות.

יושבים מימין לשמאל: קרני זיו, שר התקשורת גלעד ארדן ויו"ר הועדה רם לנדס. רפי דלויה
יושבים מימין לשמאל: קרני זיו, שר התקשורת גלעד ארדן ויו"ר הועדה רם לנדס/רפי דלויה

נכסי הנדל"ן של רשות השידור יהיו שייכים לעבר

לטובת הוצאתו לפועל של המבנה הארגוני החדש תמליץ הוועדה על הקמת מנהלת שאליה יועברו סמכויות הרשות באופן הדרגתי עד שרשות השידור, בפועל, תיסגר. לנדס, שהיה שותף להקמת חברות חדשות, ימליץ להקים את המנהלת החדשה בבניינים חדשים ואולפני רשות השידור הישנים לא ישרתו אותה עוד.

השאלה שמעניינת הבוקר ביותר את העובדים והמנהלים של רשות השידור, אשר מספרם כיום מוערך בכ-1,600 (איש אינו יודע את המספר המדויק) הוא מה יהיה היקף כח האדם בגוף החדש שיוקף. ההערכות בענף הן כי בעקבות המלצות הוועדה יצומצם היקף כח האדם בכאלף איש, אולם גורם המעורה בפרטים אומר היום לוואלה! ברנז'ה כי מדובר בהערכות מוקדמות. רק המנהלת החדשה שתוציא לפועל את המסקנות, מובהר הבוקר, היא זו שתבחר כמה אנשים יועסקו, מי מהעובדים הקיימים ברשות יעבור לגוף החדש, ומי יפוטר ובאילו תנאים. ההערכות הן כי בתנאי עבודה אופטימליים יכולה המנהלת לסיים את עבודתה בתוך חצי שנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנכ"ל רשות הנוכחי יוני בן מנחם ויו"ר הרשות אמיר גילת חותמים עם נציגי העיתונאים על הרפורמה ברשות, שכבר לעולם לא תצא לפועל/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנער ודה-בר - המובילים בהימורים

הבוקר כבר התחילה בורסת השמות באשר למי שיעמוד בראש המנהלת החדשה שתוקם ובידיו יהיה הכוח לקבוע את ההרכב האנושי שירכיב את הגוף החדש. בין השמות שעלו היום נמצאים עורך "ידיעות אחרונות" לשעבר שילה דה-בר אשר יחד עם רם לנדס היה בין מקימי חברת החדשות של ערוץ 10. שם נוסף שעולה הבוקר כמועמד לתפקיד הוא זה של אורי שנער, לשעבר מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת וכיום דירקטור בזכיינית רשת.

נציגי היוצרים, שניהלו קמפיין עקבי נגד התנהלות רשות השידור בכל מה שנוגע לעמידה במחויבויות תוכן - יכולים להיות מרוצים. למרות שהרשות הייתה מחויבת בחוק להשקיע יותר משליש מהכנסותיה ביצירה ישראלית היא מעולם לא עמדה ביעד, והפוליטיקאים אישרו לה מחיקת חובות פעם אחר פעם. עידן מחיקת החובות, ככל הנראה, תם. המלצה עיקרית של הוועדה תהיה הוצאת כל ההפקות של ערוץ 1 החוצה מן הרשות. אגף הטלוויזיה של הרשות יהיה רשאי להפיק רק חדשות, משדרים מיוחדים ושידורי ספורט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם הוא יעמוד בראש המנהלת? אורי שנער ומשמאלו שר התקשורת ארדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההמלצות יוצגו כמקשה אחת על מנת שלא "יתמסמסו" בחקיקה

המלצות הוועדה שהתגבשו בחמשת החודשים האחרונים יוגשו כמקשה אחת, כמעט בלתי-ניתנת לפירוק. על מנת שייצאו מן הכוח אל הפועל ולא "יתמסמסו" יהיה על שר התקשורת לקבל אותן במלואן, והדבר גם יובהר במסקנותיה שהרי הכוונה היא להביא לשינוי מן היסוד של מערכת השידור הציבורי, ולא "לתקן" ליקויים בזו הקיימת. ארדן, כאמור, צפוי להודיע על אימוץ כל המסקנות.

לצד גיבוש מסקנות הוועדה גובש גם תזכיר תיקון חוק רשות השידור, ועבודת המחלקה המשפטית של משרד התקשורת התקיימה במקביל לעבודת הוועדה בחמשת החודשים האחרונים. התזכיר גובש במלואו והוא מוכן להגשה בצמוד למסקנות. במשרד התקשורת יודעים הבוקר כי בעוד במגרש שלהם הדברים מוכנים וסגורים, הקרב העיקרי יעבור כעת לזירה הפוליטית.

מיד עם קבלת מסקנות הוועדה יגיש ארדן את הצעת החוק הממשלתית לוועדת שרים לעניני חקיקה. בשלב זה צפויה להתחיל הסחרחרה הפוליטית: רשות השידור במצבה הנוכחי היא כלי ביד הדרג הפוליטי, אנשיה מונו על ידו, וכיוון שכל שר רשאי להגיש לממשלה ערר על החלטת ועדת השרים - לא מן הנמנע כי יהיו בכנסת התגדויות בשלב זה, וכן בשלבי חקיקה מאוחרים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully