וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מעריב לא ייצא לאור ביום ראשון

7.3.2014 / 17:11

הדרמה במעריב: לוואלה! ברנז'ה נודע כי העיתון לא יודפס ביום ראשון - הן במהדורת הבוקר והן במהדורת הערב. עובדי מעריב קיבלו הוראה מההנהלה שלא להגיע למשמרות בעיתון ביום שבת

נמשכת הדרמה במעריב: לוואלה! ברנז'ה נודע כי העיתון לא יודפס ביום ראשון - הן במהדורת הבוקר והן במהדורת הערב. בשעות האחרונות קיבלו עובדי מעריב הוראה מההנהלה שלא להגיע למשמרות בעיתון ביום שבת, כיוון שהעיתון לא ייצא לאור. טרם נודע האם מדובר ביום ראשון בלבד, או שהכוונה להפסיק את הדפסתו לחלוטין.

עובדי מעריב מרגישים מרומים: "במשך שבועות בן צבי יודע שהוא הולך לפטר שליש מהאנשים פה"

משבר במעריב: שלמה בן צבי הגיש בקשה להקפאת הליכים

בהודעה שהעביר רכז הכתבים של העיתון ליאור לנדנברג הוא כתב הכי הסיבה שמסרה ההנהלה למהלך - היא תקציבית. ?כתבים יקרים שלי, ביום ראשון לא נדפיס את מעריב. ההנהלה הודיעה שאין יותר כסף להדפסה והפצה", כתב. "אנחנו נערכנו הכי טוב שאפשר גם לעיתון יום ראשון בשביל לספק לקוראינו את העיתון הכי טוב והכי משוחרר שיש כפי שעשינו מדי יום בשנה וחצי האחרונות. תודה רבה על הכל".

הערכה: ההשבתה - הפעלת לחץ על בית המשפט

למרות הסיבה שנמסרה, אחד העורכים אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כי ההערכות הן כי מטרה נוספת של המהלך עשויה להיות הפעלת לחץ על בית המשפט לאשר את בקשת הקפאת ההליכים - אישור שיאפשר להנהלה להקפיא פרעון חובות לעובדים וספקים. "למרות שלא ידוע אם העיתון כן יודפס בהמשך השבוע או לא - יש תחושה שזהו, הפעם זה הסוף", אומר אחד הכתבים לאחר שקיבל את ההודעה מהמערכת.

ביום ראשון יתקיים בבית משפט המחוזי בירושלים דיון בבקשה שהגיש שלשום מו"ל מעריב שלמה בן צבי להקפאת הליכים בעיתון, במטרה למנות נאמן לניהולו וליזום את מה שהציג כתכנית הבראה. בבקשה מנמק בן צבי כי "בתקופה האחרונה החריפה המצוקה התזרימית של החברות, והן אינן מסוגלות לקיים את התחייבויותיהן השוטפות במועדן. המצוקה התזרימית מעמידה את החברות בסכנה שינקטו נגדן הליכים בבתי המשפט ובהוצאה לפועל".

להפוך את מעריב לחינמון ערב בלבד

על פי הבקשה מתכוון בן צבי למכור את האתר NRG ולהפסיק את הפצת מעריב בבקרים ולהפוך אותו לחינמון ערב בלבד. את מהדורת יום השישי של "מעריב" מתכוון בן צבי למזג עם "מקור ראשון". עוד מתכוון בן צבי לנתק מבחינה עסקית את "מקור ראשון" מחברת מעריב ולהפעיל אותו באמצעות חברת "תכלת" ששייכת לאחיו. המהלך צפוי לכלול הליך פיטורים נרחב בקרב עובדי מעריב, ובוועד העיתון ביקשו להיות צד בהליכים המשפטיים.

זו הפעם השניה שבה לא ייצא מעריב לאור מאז רכש אותו שלמה בן צבי. העיתון הושבת בנובמבר האחרון על ידי ועד העובדים לאחר שמחו על מהלכים חד-צדדים של ההנהלה. בית המשפט הורה להם לשוב לעבודה לאחר יממה.

תגובת הנהלת מעריב לידיעה טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully