וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדס על עובדי הרשות: "גם ביציאת מצרים 80% בחרו להישאר בעבדות כי הם פחדו משינוי"

19.3.2014 / 7:43

(עדכון) שר התקשורת הגיע הבוקר לוועדת הכלכלה להציג את המלצות ועדת לנדס: "אנשי התוכן ברשות לא יודו שבעידן הדיגיטלי יש עובדים שאין בהם צורך". בחוץ הפגינו עובדי הרשות

(עדכון אחרון: 09:12)

שר התקשורת גלעד ארדן הגיע הבוקר (רביעי) לוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ אבישי ברוורמן להציג בפניה את מסקנות ועדת לנדס. בוועדה נכחו גם נציגי משרדי הממשלה, יו"ר הרשות אמיר גילת, נציגי ציבור וכן רם לנדס עצמו - שהציג את עיקרי המסקנות. הדיון הועבר בשידור חי בוואלה! ברנז'ה. מחוץ לישיבה הפגינו מול בניין הכנסת מאות מעובדי הרשות במחאה על המתוכנת המוצעת לסגירת הרשות.

איילה חסון בעצרת עובדי רשות השידור: "שידור ציבורי זה לא נדל"ן, שידור ציבורי זה בני אדם"

ארדן פתח את הישיבה, ואמר "ראיתי במשך שנים את ההתדרדרות במצב רשות השידור, וכשקיבלתי את האחריות עליה, החלטתי לבדוק את החומר בלי מחשבה מקובעת. אני לא ניהלתי אף פעם כלי תקשורת, ולכן הקמתי ועדה של מומחים שתנסה להציע מה הפיתרון הנכון. עם כל הצער והכאב, צריך לזכור שאזרחי מדינת ישראל מממנים את הגוף הזה, הלא יעיל ולא חסכוני".

לנדס אמר כי "ניגשנו למשימה בחרדת קודש, אבל היה ברור לנו שאנחנו הוועדה ה-14 במספר שדנה במצב הרשות. אם הייתי עובד ברשות השידור בחטיבת חדשות עם תקציב של 160 מיליון שקלים, הייתי שמח מאד היום. יש 40 מסקנות שיורדות לפרטי פרטים לאיך לשמר את הרצון של העובדים להצטיין. אפילו אם נסתכל על ההסטוריה של עם ישראל במצרים, נראה שגם אז 80% בחרו להישאר בעבדות כי הם פחדו משינוי".

"יש עובדים שנמצאים שם רק בגלל שהציבור משלם את שכרם"

יו"ר הוועדה ברוורמן ביקש מארדן להתייחס גם לנושא המימון של יישום מסקנות הדו"ח. ארדן הסביר כי האוצר אמור להקים צוות מו"מ שידון עם הארגונים היציגים ברשות. לדבריו, הצוות אמור להיות מוקם בימים הקרובים. באשר לאנשים שיפוטרו או שיעמדו בראש המינהלת הזמנית שתקום, לדבריו, "יש סתירה מובנית בין הרצון לנתק את הרשות מהפוליטיקה, ואז לצפות לתשובות בנוגע לגיוס כוח האדם".

ארדן הוסיף כי "אנשי התוכן ברשות השידור לא יודו בכך שבעידן הדיגיטלי יש עובדים שאין בהם צורך ושנמצאים שם רק בגלל שהציבור משלם את שכרם".

באשר ללוחות הזמנים, לדברי ארדן, בשבועיים הקרובים יופץ תזכיר בנושא למשרדי הממשלה,זאת במטרה להביא את תיקון לחוק להצבעה בממשלה לקראת תחילת המושב הבא של הכנסת.

"כששר האוצר אמר שהוא חתם על תעודת פטירה - זה דבר דוחה"

ח"כ ניצן הורביץ התייחס לביטול האגרה ואמר "אני יודע שזה פופוליסטי. כל הטענה הזו של 'למה אני צריך לשלם דברים שאני לא רואה'. הציבור משלם גם תיאטרון ותזמורת ולא הולך לשם. כששר האוצר אמר שהוא חתם על תעודת הפטירה של רשות השידור, זה דבר דוחה בעיניי. מה החזון שלנו לשנים הקרובות - גוף קטן ודל, בלי הסכמים קיבוציים עם עובדים חלשים?".

ח"כ הורביץ הוסיף כי "ודאי שיש בעיות ברשות השידור. הבעיות שם לא יותר קשות מגופים אחרים שמגיעים לוועדה. אפשר לעשות תהליך הבראה. ללכת בנתיב הזה. פה עורפים את הראש, והדבר הזה פסול".

יו"ר ועד ההנדסה של ערוץ 1 משה שגב, אמר: "רואים שזו העתקה מדויקת של הרפורמה שנחתמה בדמנו. לקחו ועדות מייעצות שעמד בראשון רם בלניקוב ואילן לוין שהפציר במנכ"ל רשות השידור ש'אוי אם לא תלך לרפורמה המוצעת'. נעשה מעשה חמור בהצהרה בה יצאו השרים של ביטול האגרה - האזרחים הפסיקו לשלם אגרה, היום אין כסף ברשות השידור. זה צעד פופוליסטי זול, אתם תצטרכו להדרש לעניין הזה".

"לא העובדים אשמים, אלא ההנהלה"

בהמשך, יו"ר אגודת העיתונאים אחיה גינוסר אמר כי "ההחלטה לסגור את הרשות היא פחדנית וברוטאלית". ח"כ נחמן שי הצהיר כי הוא לא ייתן את ידו לסגירת רשות השידור. לדבריו, "לא חסרות נקודות שחורות אבל הן לא יכולות להעיב על האור שהיה ויהיה בבית הזה. הרצון לסגור הוא מהלך של ייאוש אבל זה לא פיתרון - זו בריחה. הקו האדום שלי הוא המשך השידור הציבורי. לא יכול להיות ש-2,000 אנשים יילכו הבייתה בין לילה. הם אנשים לא סחורה".

ח"כ איתן כבל התייחס אף הוא לפיטורי העובדים והאשים את ההנהלה במצב אליה הגיעה הרשות. לדבריו, "מה שצריך זה להקים ועדה קרואה. אי אפשר להוציא דו"ח כזה דרמטי ולהשאיר את ההנהלה הנוכחית להמשיך להוביל את הרשות לאבדון. האשמים הם לא העובדים אלא ההנהלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully