וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”ישראל היום זה פראבדה, זה עיתון שהוא שופר של בן אדם אחד שהוא ראש הממשלה”

30.3.2014 / 9:51

שר הכלכלה נפתלי בנט במתקפה חסרת תקדים נגד החינמון: "אני מקווה ומאמין ש'מקור ראשון' יחזיק בעמדה לאומית עצמאית ומקווה שכך יהיה - אבל 'ישראל היום' - זה באמת לא עיתון"

עריכה: יאיר דניאל

"'ישראל היום' זה פראבדה, זה עיתון שהוא שופר של בן אדם אחד שהוא ראש הממשלה", כך אומר הבוקר (ראשון) שר הכלכלה ויו"ר מפלגת "הבית היהודי" נפתלי בנט, בהתייחסות ראשונה לעסקת הרכישה המסתמנת של "ישראל היום" את עיתון "מקור ראשון".

חששות ב"בית היהודי": רכישת אדלסון את "מקור ראשון" - "איום אסטרטגי של ממש"

בנט וחברי מפלגתו, מתומכי הצעת "חוק החינמונים" שנועד לפגוע ב"ישראל היום", עתידים להיפגע מעסקת הרכישה המאיימת לחבל בתמיכה לה הם זוכים מ"מקור ראשון". בנט אמר הבוקר בראיון בתכנית "נכון להבוקר" בגלי צה"ל כי הוא מקווה שלרכישה לא תהיה השפעה על עמדותיו של העיתון. "אני מקווה ומאמין ש'מקור ראשון' יחזיק בעמדה לאומית עצמאית ומקווה שכך יהיה - אבל 'ישראל היום' - זה באמת לא עיתון", אמר.

"קיוויתי ש'ישראל היום' יהיה עיתון לאומי"

"קיוויתי ש'ישראל היום' יהיה עיתון לאומי שייתן קונטרה לכל העיתונים והתקשורת ובסוף הוא התברר כלא כזה", אמר בנט. "בכל צומת שהיה חיכוך בין האינטרס הלאומי לבין ראש הממשלה - העיתון תמיד העדיף את ראש הממשלה. בהכרזה על מדינה פלסטינית העיתון תמך בראש הממשלה, בנאום בר אילן הוא נתן לו רוח גבית בהקפאה, בקרבות עם פייגלין, בקרבות מולי. זה מצטער אותי וקצת עצוב לי", כך דבריו של בנט.

היום צפוי בית המשפט לאשר את בקשת נאמן מעריב ומקור ראשון חן ברדיצ'ב לאשר את בקשת "ישראל היום" לרכוש את "מקור ראשון" והאתר nrg בסכום כולל של 17 מיליון שקל - 14 מיליון שקל לעיתון "מקור ראשון" ו-3 מיליון לאתר nrg.

כבל: "אף אחד לא שולח אותי"

ואם חוק החינמון, גם חבר הכנסת איתן כבל התייחס בסוף השבוע להצעת החוק עליה הוא חתום. בראיון באולפן וואלה! בשבוע שעבר אמר כבל כי איש מ"ידיעות אחרונות" לא דיבר איתו בנושא. "אף אחד לא מכוון אותי, אף אחד לא שולח אותי", אמר, "יתרה מכך, העניין הזה בראשי התחיל בשני אלמנטים. אלמנט אחד - הכתבה של רביב דרוקר, כתבת התחקיר. דבר שני - מעריב, הכנס שעשינו אותו בכנסת ישראל".

לדבריו, "הובלתי מהלך שאני עובד עליו כמה חודשים, ובניתי אותו. ידעתי שאין לי שום סיכוי. היום אפשר לגגל. תגגל כבל, ותראה אם אני יקיר ידיעות. השאלה העומדת בפניי היא האם זה נכון או לא נכון. וכשעלתה המחשבה הזאת בראש שלי והתחלתי לגלגל אותה, אחרי שהעוזר שלי כבר לפני שנתיים אמר לי 'איתן, בוא תראה'... לגופו של עניין - פשוט זה התחיל מכך שקראתי שאביגדור ליברמן אמר און קמרה, בצורה מפורשת, את דבריו ואת מחשבותיו על החינמון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully