וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רם לנדס: "כל העובדים הטובים ימשיכו לעבוד בשידור הציבורי"

30.3.2014 / 17:37

יו"ר הוועדה שהקים שר התקשורת: "אי אפשר לתקן את השידור הציבורי מתוך עצמו". רותם אברוצקי: "שר חלש יש לנו, הוא יכול להזמין דוח אבל הוא לא יכול להדיח את ההנהלה"

"אומרים שאני הורג את החולה? זו אנלוגיה שלא במקומה. ההשוואה הנכונה למה שנעשה ברשות השידור זה מה שעשתה המדינה עם מע"צ, לאיך לוקחים ארגון ומתקנים אותו, ולא מעולמות הרפואה", כך דברי רם לנדס, יו"ר הוועדה לבחינת השידור הציבורי. את הדברים אמר היום (ראשון) במסגרת פאנל בנושא השידור הציבורי בישראל שהתקיים בבית הספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.

בפאנל השתתפו גם עיתונאי ערוץ 1, רותם אברוצקי, המשמש כיו"ר ועד העיתונאים בת"א, אלדד קובלנץ, מנכ"ל הטלוויזיה החינוכית אשר עתידה להתאחד לתוך רשות השידור והנחה אותו ד"ר יובל קרניאל.

"הוועדה בראשותי הייתה ה-14 במספר, מה שאומר שיש ברשות השידור כשל מתמשך ולא כשל של הנהלה כזו או אחרת. רצינו לייצר מתווה שיחזיק מעמד גם עוד שלושים שנה, שלא תהיה ועדה נוספת בעוד מספר שנים - וזו אכן משימה יומרנית". לנדס התייחס גם לדרישת עובדי הרשות לחדש את הרפורמה שבוטלה, ואמר כי הוא וחברי הוועדה הגיעו למסקנה כי "אי אפשר לתקן את השידור הציבורי מתוך עצמו, כך לפי ניסיונות העבר". לנדס התייחס גם לאזהרות העובדים בדבר משמעויות של סגירת הרשות, ולסוגיית קליטת העובדים ברשות החדשה. "יוקם שידור ציבורי חדש שיתחיל לפעול רק אז תיסגר הרשות הקיימת, כדי לוודא שאכן יישמר השידור הציבורי ושלא יהיה מצב שלא ייפתח בעתיד", הוא הוסיף כי "כל העובדים הטובים ימשיכו לעבוד בשידור הציבורי. יכול להיות שיהיו פחות עובדים, אבל כל מי שיאבד את מקום עבודתו יפוצה".

פאנל השידור הציבורי בית הספר לתקשורת המכללה למנהל. דוד אברהם, מערכת וואלה!
"רצינו לייצר מתווה שיחזיק מעמד גם עוד שלושים שנה". פאנל שידור ציבורי, היום/מערכת וואלה!, דוד אברהם

"כל מכשיר סלולרי הוא מקלט"

לעניין ביטול האגרה והטענות כי מדובר בצעד פופוליסטי של שר התקשורן גלעד ארדן, אמר לנדס כי מטרתה המקורית של אגרת הטלוויזיה הייתה למנוע תלות בין הרשות לפוליטיקאים - אך בפועל היא עושה את ההיפך. "האגרה מייצרת סימביוזה בין רשות השידור והפוליטיקאים, שכן ראשי רשות השידור באים פעם בשנה לוועדת הכלכלה ומנהלים סחר מכר עם הפוליטיקאים בנושא היקף האגרה", אמר. "בימינו האגרה על המקלט אינה רלוונטית, שכן כל מכשיר סלולרי הוא מקלט".

אלדד קובלנץ אמר כי החינוכית "החלה לממש חלקים מדוח לנדס עוד בטרם הוא נכתב". קובלנץ הציג את לוח השידורים החדש ואת תפיסת העבודה החדשה לפיה כל תכני החינוכית עולים ליוטיוב לפני שהם עולים לשידור בטלוויזיה, "כיוון שמדובר בנכס ששייך לציבור". הוא הוסיף כי "אני סבור, כמו הועדה, שעולם התוכן של הילדים צריך להיות מפוקח וכי המטרה העיקרית שלו היא לייצר אלטרנטיבה איכותית אליטיסטית וגבוהה".

"אנחנו עוברים טרור, מנוהלים על ידי אנשים שאין להם מושג במקצוע"

עיתונאי ערוץ 1, רותם אברוצקי, המשמש גם כיו"ר ועד העיתונאים בת"א, תקף את הנהלת רשות השידור הנוכחית וקרא להדחתה. "היום ברשות השידור הנהלה מושחתת ובזויה הפועלת על סף העבריינות", אמר, והוסיף כי "השר (ארדן, ד.א.) קיבל מכתבים הקוראים להדיח את ההנהלה, אבל הוא לא פועל להדחת ההנהלה כי הוא פוחד מהשרה (שרה נתניהו, ד.א.). שר חלש יש לנו, הוא יכול להזמין דוח אבל הוא לא יכול להדיח את ההנהלה". אברוצקי אמר כי "ההנהלה עושה הכל כדי לחבל בשידורים. אנחנו עוברים טרור, אנחנו מנוהלים על ידי אנשים שאין להם מושג במקצוע מי שממנה אותם הם הפוליטיקאים שזרקו לפח כבר 13 דוחות".

אברוצקי הצביע על הכשלים בדוח לנדס בראייתם על עובדי רשות השידור. "בחוק הנוכחי יש את השר הממונה, בדוח לנדס יש שלושה שרים ממונים - גם שר התקשורת והאוצר. מי מבטיח שהכסף יועבר? הסיפור האמיתי הוא לא עמודי הדוח, אלא הנספחים - שם נמצא תזכיר החוק המוצע שכבר שונה ממה שמופיע בדוח והוא עוד ימשיך להשתנות". הוא התייחס לראש הממשלה, וציין כי "עוד לא שמענו את רה"מ מתייחס לדוח, והוא לא נותן לפטר את המנכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully