וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידיעות אחרונות תמיד חושש מתחרות ותמיד מוכן למתקפה"

3.4.2014 / 17:48

"אני לא זוכר סכומים שהם הציעו לעיתונאים שלנו, אבל ברור שהם לקחו את זה ברצינות ואמרו 'אנחנו לא ניתן להם לצמוח'", אומר יוסי קליין, עורכו הראשון של "חדשות" אשר ציין לאחרונה 20 לסגירתו

יח"צ - חד פעמי

יוסי קליין, מקים ועורך העיתונים "כל העיר" ו"חדשות" וכיום פובליציסט ב"הארץ", התארח בתכנית "תעודת עיתונאי" ברדיו תל אביב וסיפר על תקופתו בעיתון "חדשות" ועל המלחמה שניהל נגדו "ידיעות אחרונות". קליין התראיין בנושא עיתון "חדשות" שציין לאחרונה 20 שנה לסגירתו.

"אני לא זוכר סכומים שהם הציעו לעיתונאים שלנו, אבל ברור שהם לקחו את זה ברצינות ואמרו 'אנחנו לא ניתן להם לצמוח'", סיפר על הניסיונות המוצלחים של "ידיעות" לנכס לעצמם עיתונאים של "חדשות", בהם רונית ורדי, שוש מימון, אביבה שאבי ויגאל סרנה. "ידיעות אחרונות תמיד חושש מתחרות ותמיד מוכן למתקפה, תמיד משהו לא טוב עומד לקרות וכדאי להתגונן בפניו. עובדה; אנחנו תכננו לצאת ראשונים בצבע, הם הקדימו אותנו ברגע. לאחר שנה שהיינו בקיוסקים, הם התחילו לפתות עיתונאים שלנו".

אחרי 20 שנה: איפה עובדי "חדשות" היום?

קליין סיפר על מצבת העיתונאים שהתהוותה סביב העיתון. "אם אני הייתי, ככותב, מנסה להתקבל למעריב או לידיעות או להארץ, אף אחד לא היה שם עלי, כי אני לא הבן של טומי לפיד, ולא הנכד של דוד גלעדי, ולא הבן של הרצל רוזנבלום והכל היה נראה לי סגור לגמרי, הרמטית - אין מקום לאנשים כמוני, אנשים כמוני חיפשתי לעיתון חדשות", אמר.

"הרגשנו שאנחנו נגד העולם, טיפחנו את ההרגשה הזו"

"הרגשנו שאנחנו נגד העולם, טיפחנו את ההרגשה הזו. גם האנשים שהגיעו בסופו של דבר היו אנשים כמו דנקנר, דן בן אמוץ, אנשים שהיה להם סכסוך מתמיד עם העיתונות האחרת. הם היו "פליטים כעוסים" הם לא היו סתם פליטים. זה הפך את התחושה שהעיתון הוא שלנו. הייתה תחושה של שותפות ושל מסכנות".

הוא התייחס גם לאחד המאפיינים העיקריים המיוחסים לנפילתו של "חדשות" - תרבות ארגונית בעייתית, בעיקר מול "ידיעות אחרונות" היציב. "חדשות" היה ההעיתון הראשון להחתים את כותביו בחוזים אישיים בהיקפי משכורות נמוכים, מה שהביא לחוסר יציבות מערכתית. "המשכורות היו נמוכות, ולא רק שהיו נמוכות, אלא מידי פעם קוצצו ביד רחבה. כל התנאים הנלווים היו נמוכים תמיד מול המתחרים", אמר. "כשאתה בן עשרים אתה אומר 'לא צריך את הטובות של אף אחד, תשלם לי כמה שמגיע לי', כשאתה מגיע לגיל 55 ופתאום אומרים לך 'תשמע, אתה יקר לנו מידי, עם כל כישרונך הגדול והמוערך'. אני בהחלט מכה על חטא, כי אני חושב שזו הייתה טעות, ששיחקה לטובת בעלי העיתונים ולרעת הכותבים".

* התכנית "תעודת עיתונאי" בהגשת רועי כ"ץ תשודר מחר (שישי) ברדיו ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully