וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"'צינור לילה' סיכנו אותי ואת המשפחה שלי. שיתביישו להם!"

22.4.2014 / 12:11

קרוב משפחתה של ח"כ חנין זועבי, נער בן 16, טוען כי הוא ומשפחתו מקבלים איומים על חייהם בעקבות אייטם עליו ששודר ללא אישורו. מערכת התוכנית: "פעלנו לפי כל כללי האתיקה. טענות הצעיר מפתיעות"

שוב הלייט נייט של ערוץ 10 עולה לכותרות, ושוב בשל עיסוק בקטינים: קרוב משפחתה של חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), נער בן 16, טוען כי הוא ומשפחתו מקבלים איומים על חייהם בעקבות אייטם עליו ששודר לפני שבועיים בתכנית "צינור לילה" של ערוץ 10. "הם לא רק ניצלו אותי, אלא גם סיכנו אותי ואת המשפחה שלי - הם הסיבה העיקרית מדוע אני מקבל איומים בימים האחרונים", כתב הנער בחשבון הפייסבוק שלו.

גולשים זועמים על "צינור לילה" בשל ראיון עם קורבן עבירות מין: "פשע מוסרי"

ב"צינור לילה" פרסמו אייטם על הנער המזדהה כ"ישראלי ציוני ערבי מוסלמי" ומרבה להעביר מסרים פרו-ישראלים. בתכנית הובלטו התבטאויות שלו נגד בני משפחתו הפועלים נגד ישראל, וראיון שנערך עמו באנגלית שבו פרש את משנתו. כיוון שהוא קטין, בתכנית טשטשו את פניו ואת שמו - אולם הקשר המשפחתו שלו לחברת הכנסת זועבי הודגש, והובאה גם תגובתה שבה היא מבקרת את ההתבטאויות של הנער.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסיבה העיקרית מדוע אני מקבל איומים בימים האחרונים". הנער המטושטש בתוכנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שהדברים פורסמו בתכנית סגר הנער למשך שבוע את חשבון הפייסבוק שלו. "התכנית 'צינור לילה' הגיעו אליי דרך חשבון הפייסבוק שלי ולקחו כמה פוסטים וסרטוני וידאו שלי ללא רשותי או הרשות של אימא שלי", הלין. "הם יצרו איתי קשר לפני כמה חודשים והציעו לי לבוא לתכנית הטלוויזיה שלהם כדי לדבר על הגאווה להיות ישראלי, אני סירבתי".

הנער סיפר כי לאחר שסרב להתראיין לתכנית, לקחה מערכת "צינור לילה" את החומרים מעמוד הפייסבוק שלו בלא רשות שלו או של אמו, והפרסום גרם להם לקבל איומים על חייהם. "הם גרמו לילד בן 16 לקבל איומים על חייו, שיתביישו להם!", כתב. באופן אירוני, את האייטם המקורי ב"צינור לילה" חתם המנחה גיא לרר במילים "אני מקווה שלא יאונה לו כל רע".

"צינור לילה": "פעלנו לפי כל כללי האתיקה והחוק כנדרש"

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "ראשית – יש להבהיר שמוחמד זועבי עצמו טען כבר לפני חודשים, זמן רב לפני הפרסום ב"צינור לילה", שהוא זוכה לאיומים על חייו בשל עמדותיו. לגופו של עניין - הופתענו מאד לקרוא בסוף השבוע את הפוסט של מוחמד שבו הוא טוען טענות חסרות שחר כנגד "צינור לילה". מדוע הופתענו? כי מוחמד העלה ביוזמתו, לפני כחודש, ראיון מצולם שערכה עימו עיתונאית, שבו הוא נחשף בגלוי, כולל שמו ופרצופו. את הריאיון מוחמד עצמו הפיץ דרך עמוד הפייסבוק שלו, וכך נחשפו אליו אלפי גולשים".

עוד נמסר כי "דווקא מערכת "צינור לילה" היא זו שגילתה אחריות ורגישות, כאשר העלתה קטע קצר מהראיון, אבל הקפידה לטשטש כל פרט מזהה של מוחמד – קולו עוות, תמונתו טושטשה באופן משמעותי, ולא נמסרו פרטים מזהים אודותיו. להפתעתנו, בפוסט של מוחמד בסוף השבוע, הוא ביוזמתו טען שהוא-הוא הדמות המטושטשת מ"צינור לילה" ובכך חשף את עצמו. 'צינור לילה' פעלה לפי כל כללי האתיקה והחוק כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully