וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: כך מעתיקים ברשת ב’ כתבות מוואלה! ומ-ynet

23.4.2014 / 15:26

ממידע שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה עולה כי ראש מערכת החדשות של "קול ישראל" יאיר קורן הורה לעורכים להעתיק את הדיווחים שפורסמו בוואלה! וב-ynet. עורכים בכירים בתחנה: "שפל חדש ומביש"

האם רשת ב' הגיעה לשפל חדש? הצצה ראשונה מסוגה למערכת החדשות בתחנה הנחשבת ברשות השידור ל"אי בודד של איכות" מספקת תמונה מטרידה על האופן בו טופל בה אחד האייטמים המרכזיים של השבוע, פרשת רצח החייל מחוץ למועדון ברעננה. ממידע שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה עולה כי ראש מערכת החדשות של "קול ישראל" יאיר קורן הורה לעורכים להעתיק את הדיווחים שפורסמו בוואלה! וב-ynet.

עודד בן עמי: "הכישור היחיד שדרוש למנהל ברשות - אורך הלשון"

החייל יפתח גריידי נדקר למוות ביום שני לפנות בוקר לאחר שקטטה פרצה מחוץ למועדון ברעננה. לקראת השעה ארבע בבוקר האירוע דווח בכל אתרי החדשות. אולם ביומן הבוקר של "קול ישראל" ששודר אתמול, הראשון לאחר האירוע - לא היה זכר למקרה שהתרחש בלילה ברעננה. את אזור רעננה מסקרת עבור רשת ב' הכתבת יפה גליק, המועסקת כפרילאנסרית. על השאלה מדוע לא דיווחה על המקרה שתחת תחום סיקורה היא סירבה לענות, ומסרה "דברו עם ההנהלה".

ואולם, גורם במחלקת החדשות של "קול ישראל" אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי גליק סרבה להעביר ידיעה מטעמים הקשורים באופי החוזה שלה ובעבודתה כפרילאנסרית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה מנוגד לכל כללי האתיקה והמקצוע". מסך ההזנה של רשת ב'/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סטירת לחי לכל הערכים עליהם חונכנו במשך שנים"

כך או אחרת, עורכי החדשות באותן שעות פנו בנושא למנהל המחלקה יאיר קורן - וזה הורה להם להעתיק את הידיעות שפורסמו בוואלה! וב-ynet עבור מהדורות החדשות, ולוותר על כתבה עצמאית עבור היומן.

מבדיקה של מערכת הזנת החדשות של רשת ב' עולה כי ראש מערכת החדשות אכן נתן היתר להעתקה: סמוך לשעה שש בבוקר הוזנה הידיעה למערכת. המקור, כפי שמחויבים עורכי החדשות לציין, היה "ואי-נט וואללה" (הטעויות במקור, ד.א) וצמוד לכך צוין כי ההעתקה "באישור יאיר" (יאיר קורן, ד.א.). בטקסט לא צוין כל קרדיט לאתרים מהם הועתקה הידיעה.

גורמים במערכת החדשות של רשת ב' הגיבו היום במבוכה רבה לגילוי. "זה מזעזע, לא פחות", אומר גורם במערכת. "סטירת לחי לכל הערכים עליהם חונכנו במשך שנים. לא ייתכן שעיתונאי, קל וחומר מנהל, ייתן ידו לזילות חסרת תקדים שכזו בחדשות הרדיו הציבורי. זה מנוגד לכל כללי האתיקה והמקצוע - שפל חדש ומביש". יצוין כי בחודשים האחרונים מנהלים עובדי רשת ב' קמפיין שנעד להבדיל את הרדיו של רשות השידור מהטלוויזיה, ואף ערכו כינוס חירום "להצלת הרדיו", שם הודגשה השמירה על הערכים העיתונאיים של קול ישראל.

מ"קול ישראל" נמסר בתגובה: "מערכת החדשות של קול ישראל פועלת על פי אמות מידה מקצועיות ומחמירות וכל נסיון לפגוע באמינות שלה כמו במקרה הזה לא ראוי לתגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully