וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי "מקור ראשון" יפגינו היום: גייסו עיתונאים "שמאלנים" למאבק

29.4.2014 / 9:51

על עמודו הראשון של העיתון הבוקר הוספה עצומה עליה חתמו עשרות אנשי רוח, רבנים, עיתונאים ואנשי ציבור - ביניהם רבים הנחשבים מהאגף השמאלי של המפה הפוליטית, הקוראת לאשר את עסקת הרכישה

עובדי העיתון "מקור ראשון" ואתר NRG יפגינו היום (שלישי) מול משרדי הממונה על ההגבלים העסקיים בשכונת גבעת שאול בירושלים. העובדים יקראו לממונה לאשר עוד השבוע את רכישת העיתון על ידי "ישראל היום" ובכך למנוע את סגירתו ואת פיטוריהם.

עובדי "מקור ראשון": "בתקשורת לא רוצים עיתונות פרו ימנית בכלל"

פרשנות משפטית: "תתכן הגבלה של מספר העותקים ש'ישראל היום' יוכל להפיץ"

על עמודו הראשון של העיתון הבוקר הוספה עצומה הקוראת לאשר את עסקת הרכישה. על העצומה חתמו עשרות אנשי רוח, רבנים, עיתונאים ואנשי ציבור. "במצב שנוצר אנו החתומים מטה, קוראים לממונה על ההגבלים העסקיים לאשר את מכירת העיתון לקבוצת אדלסון. בלעדיה ספק אם העיתון יוכל לשרוד". בין החתומים על הקריאה גם העיתונאים ירון לונדון, יעקב אחימאיר, מוטי שקלאר, מוטי קירשנבאום, קרן נויבך, במבי שלג, יצחק לבני וישראל הראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בלי האישור ספק אם העיתון יוכל לשרוד". העצומה שפורסמה הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לסתום לנו את הפה בטענה של הגבלה עסקית - זה מופרך"

העורך הראשי של "מקור ראשון", אורי אליצור, אמר השבוע כי "אם לא תתקבל החלטה עד חמישי העיתון ימות ויהפוך פגר. עיתון שלא יוצא הוא פגר, ואני לא בטוח שהממונה על ההגבלים מבין את זה. כולנו צריכים להישמע לטובת הדמוקרטיה הישראלית וחופש הביטוי, לסתום לנו את הפה בטענה של הגבלה עסקית - זה רעיון מופרך".

מהרשות להגבלים עסקיים נמסר השבוע כי ?הרשות משקיעה משאבים גדולים על מנת להאיץ את הבדיקה האם המהלך המוצע עלול לפגוע בתחרות ובציבור. אורכה הממוצע של בדיקה כזו היא כחודש וחצי. ביום חמישי האחרון הודיעו נציגי הממונה לנאמן כי הממונה נכון לאשר מיידית רכישת nrg על ידי ישראל היום, מהלך שהיה יכול להזרים כסף לטובת העובדים. לצורך האישור הנאמן צריך להפריד בין ההצעות של רכישת האתר ורכישת 'מקור ראשון', דבר שטרם נעשה. בית המשפט קבע מועד לדיון ליום ה? הקרוב, והממונה יעשה מאמץ כביר על מנת לסיים את הבדיקה עד מועד זה?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully