וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לעותר בפרשת עמנואל: 'יתד נאמן' ישלם פיצוי בסך 300,000 שקלים

12.5.2014 / 15:21

עו"ד יואב ללום, שמנהל את עמותת 'נוער כהלכה' והגיש את בג"ץ בפרשת ההפרדה עדתית בין תלמידות בית הספר בית יעקב ביישוב עמנואל, זכה בתביעה שהגיש נגד העיתון בטענה כי סימן אותו כיעד

בית המשפט השלום בירושלים פסק היום (שני) כי העיתון החרדי 'יתד נאמן' ישלם 300,000 שקלים וכן הוצאות משפט והוצאות בסך של 30,000 שקלים נוספים לעו"ד יואב ללום, שמנהל את עמותת 'נוער כהלכה' והגיש את בג"ץ בפרשת ההפרדה עדתית בין תלמידות בית הספר בית יעקב ביישוב עמנואל, במסגרת תביעה שהגיש נגד העיתון בטענה כי סימנו אותו כיעד והתנכלו אליו בכתבותיהם.

לצד זאת חויב העיתון בפרסום תיקון לדברי הלשון הרע שפורסמו נגד ללום במהלך הפרשה וזאת בתוך עשרה ימים בנוסח שיתואם עמו. פסק הדין ניתן כנגד חברת יתדות ת.ש.מ.ו. בע"מ המוציאה לאור את העיתון וכנגד יצחק רוט, העורך הראשי של העיתון, וזאת מכיוון ששניהם לא טרחו, למרות שחלפו 60 יום מהגשת התביעה להגיש כתב הגנה וזאת למרות הצהרותיו של מנכ"ל העיתון מר זליג אורלנסקי כי העיתון יגיש כתב הגנה. "התביעה נגד הנתבעים 1 ו-3 (יתדות ת.ש.מ.ו. ויצחק רוט) מתקבלת במלואה", כתבה השופטת אנה שניידר.

"הפרסומים גרמו לו נזק בלתי הפיך"

ללום, חרדי מירושלים, טען כי מיד לאחר הגשת העתירה כי העיתון הוביל מסע הכפשה ארסי ואגרסיבי נגד בית המשפט ונגדו תוך שהוא נותן רוח גבית למבצעי ההפרדה – אפליה והמצדדים בהם. עוד טוען ללום כי לא פנו אליו לקבלת תגובה ולו פעם אחת בכל התקופה האמורה - ובכלל, למאמרים הכביכול חדשותיים שנכתבו נגדו.

לדבריו, העיתון וכותביו הנתבעים עשו לו יחד ולחוד רצח אופי אישי ומרושע, כאשר בין יתר הכינויים כינו אותו בפרסומיהם כ- "מויסר", "מלשין", "פרחח", "שוטה העיר", "ללום ואין שלום", "חיית המחמד האופנתית", "אדם בעל צביון חרדי", "העתירה הנבזית", "עזות מצח שחצנית", "נוער כהלכה – "נער" מתעמת עם ההלכה" ועוד.

לטענתו, הסיבה למסע נגדו הוא שכל "חטאו" הינו בכך שפנה לבית המשפט לצורך הפסקת ההפרדה – האפליה ששררה בבית יעקב בעמנואל. לדבריו, את ה"חטאים והפשעים" האלה לא הסכימו הנתבעים לקבל ומתוך מטרה להלך אימים על התובע פצחו ב"קמפיין" מרושע, שמטרתו אחת: הפחדת התובע וגרימה לכך שימשוך את עתירתו מבית המשפט. ללום טוען בתביעה כי הפרסומים הללו גרמו לו נזק בלתי הפיך וכי הפרסומים הללו חלחלו לתודעת הציבור החרדי וגרמו וגורמים לנזקים בלתי הפיכים עבורו.

תביעה דומה שהוגשה נגד השבועון החרדי "בקהילה" ממשיכה להתנהל בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully