וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבול הליברליות

21.5.2014 / 13:31

מסיבת ההון-עיתון שערך האוליגרך ומבעלי "הארץ" נבזלין והביקורת שנמתחה בעקבותיה בוואלה! ברנז'ה ממשיכה לעורר אמוציות: כתבת "דה מרקר" שרון שפורר מחקה פוסט המזדהה עם הביקורת, לאחר שעמוס שוקן הגיב לו בעוקצנות

מו"ל הארץ עמוס שוקן הביע אכזבה בפני כתבת "הארץ-דה מרקר" שרון שפורר על כך שלא מצאה לנכון, במסגרת השיח על אודות כתבת הנוכחים בהשקת "ליברל" שפורסמה בוואלה! ברנז'ה ונידונה בעמוד הפייסבוק שלה, להתייחס גם לחוויותיה האישיות מהעבודה בעיתון אחזקותיו של ליאוניד נבזלין.

שוקן לוואלה! ברנז'ה: ההשוואה בין נבזלין לדנקנר - מגונה ושקרית

וזו הכתבה אליה הגיב: רני רהב, אוליגרך ועורך עיתון יחד על שפת בריכה: זו לא התחלה של בדיחה

שפורר הייתה זו שפרסמה ב"דה-מרקר" כתבה שביקרה את רשימת הנוכחים ביום הולדתו של יעקב פרי אליה הגיעו בכירים במשק ובפוליטיקה, לוביסטים וטייקונים. עם פרסום הכתבה על האירוע שערך איל ההון ליאוניד נבזלין בביתו ואליה הגיע הרכב דומה של אנשים ובהם עיתונאים וראשי "הארץ" ו"דה מרקר" - כתבה שפורר בעמוד הפייסבוק שלה כי אין בכוונתה לשתף אותה עם עוקביה ונימקה: "זה כואב לי מדי".

הפייסבוק של שרון שפורר. פייסבוק, צילום מסך
כואב מדי. הפוסט שהוסר/צילום מסך, פייסבוק

"גם שלוש השנים האלה כאבו יותר מדי?"

בעמוד הפייסבוק של שפורר, בו היא מרבה להתייחס לקשרי הון-שלטון, התפתח דיון על הכתבה שפורסמה בתחילת השבוע. בין המגיבים היה גם מו"ל העיתון עמוס שוקן. "למה שלא תדווחי איך זה לעבוד במשך שלוש שנים בעיתון שעשרים אחוז ממניותיו מוחזקים בידי ליאוניד נבזלין?" שאל את שפורר, כאשר הוא מתכוון לחופש העיתונאי שניתן לה בעבודתה. "או שמא גם שלוש השנים האלה כאבו יותר מדי?", עקץ.

שפורר לא הגיבה לדברים, אלא הסירה את הפוסט והתגובות אליו מעמוד הפייסבוק שלה. להצעת וואלה! ברנז'ה כי תחמיא "און רקורד" לחופש העיתונאי ב"דה-מרקר" - היא סירבה, אולם זמן קצר לאחר מכך נימקה את ההחלטה בפוסט חדש: "הרגשתי שהפוסט לא ביטא את תחושותיי במדויק וייתכן ופגע באנשים שמגבים אותי במשך שנים, מה שגרם לי לנדודי שינה מעיקים". היא הדגישה כי "אף אחד לא ביקש ממני להסיר את הפוסט הנוגע להשקת המגזין החדש 'ליברל'. נהפוך הוא, זהו מו"ל 'הארץ', עמוס שוקן, שהגיב למה שכתבתי באופן פומבי, מה שמעיד עד כמה חופש הביטוי והדיון ב'הארץ' הוא ערך עליון. יש עיתון אחד בישראל שמעז למתוח ביקורת אמיתית על יחסי הון שלטון בישראל וזהו דה מרקר".

עמוס שוקן מסר בתגובה כי הביע את אכזבתו מהידיעה בטקסט שכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully