וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן הציג למליאה את חוק הרשות - העובדים החשיכו את המסך

26.5.2014 / 12:57

(עדכון) ועד ההנדסאים ברשות השבית היום בעת ביקור האפיפיור בישראל את שידורי ערוץ 1 ו"קול ישראל" במחאה על הדיון בכנסת בחוק רשות השידור. גם שידורי המונדיאל בסכנה

(עדכון אחרון: 20:30)

חוק רשות השידור עבר הערב (שני) בקריאה ראשונה בכנסת. 33 חברי כנסת הצביעו בעד ו-14 התנגדו. החוק יעבור כעת לדיונים בוועדה מיוחדת שתקים הכנסת. ועד ההנדסאים של רשות השידור השבית היום החל מהשעה ארבע בצהריים את שידורי ערוץ 1 וקול ישראל - וזאת במחאה על כך שחוק רשות השידור הוצג על ידי שרת התקשורת במליאת הכנסת. החוק קובע את סגירתה של הרשות הנוכחית ופתיחת גוף חדש תחתיה, וביטול אגרת הטלוויזיה. הנהלת רשות השידור לא התייחסה באופן פומבי לצעדים.

בלעדי: "עובדי רשות השידור שכרו חוקרים שיעקבו אחר ארדן"

ההשבתה פגעה בסיקור ביקור האפיפיור בישראל, וגורמים ברשות אומרים כי גם שידורי המונדיאל נמצאים בסכנה. גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! ברנז'ה: "מדובר במחטף. ארדן סגר את ההעלאה של החוק אתמול בלילה מול יו"ר הכנסת, וזאת למרות שהוא התחייב בפני עובדי רשות השידור לנהל עם משא ומתן כדי להביא לכנסת נוסח חוק שלא יפגע בהם כפי שהנוסח המקורי פוגע".

תאריך היעד לרשות החדשה: 31 במרץ 2005

"הקדשתי שעות רבות ללימוד על מצבה של הרשות", פתח השר גלעד ארדן את דבריו במליאת הכנסת, והציג את עבודת ועדת לנדס. "לאחר בחינה מעמיקה, המליצה הוועדה על הקמת תאגיד שידור ציבורי חדש לצד סגירת רשות השידור. הוועדה סברה כי זהו המתווה היחיד אשר יאפשר את הקמתו וקיומו של משדר ציבורי איכותי, רלוונטי ועצמאי". החוק צפוי להיות נידון בוועדה מיוחדת שתקים הכנסת.

על פי החוק המוצע, השידור הציבורי החדש יחל לשדר ביום 31 במרץ 2015, ורק לאחר שיחלו השידורים יופסקו שידורי רשות השידור ושידורי הטלוויזיה החינוכית. בנתיים ימונה מפרק רשמי לרשות השידור.

בראש תאגיד השידור הציבורי תעמוד מועצת השידור הציבורי שחבריה ייבחרו בידי ועדת איתור. בראש הוועדה יכהן שופט בדימוס ותפקידה יהיה לאתר תשעה מועמדים שיכהנו כחברי המועצה. המועצה גם תמנה את מנכ"ל הרשות, בניגוד למינוי ממשלתי שהיה נהוג עד כה. תקציבו של תאגיד השידור הציבורי יעמוד על 670 עד 720 מיליון, לעומת כמיליארד שקלים . אגרת הטלוויזיה תבוטל.

"בכל הנוגע לעובדי רשות השידור, נוכח השלכות המהלך המוצע על העובדים, התחלנו בהידברות עם נציגות העובדים עוד טרם הפצת תזכיר החוק ואנו ממשיכים לנסות להגיע להסכמות עמ", אמר ארדן. "לאור החשיבות שאני מייחס לנושא אני משתתף אישית בדיונים הללו ואני מקווה שנצליח להגיע להסכמות בהקדם. ברשות השידור עובדים גם עובדים מקצועיים ומסורים ובכוונתנו לנסות ולהגיע להסכם שיקנה פיצויי פרישה הולמים לעובדים שיאלצו לפרוש וכן הסדר לגבי קליטת חלק מהעובדים בגוף החדש שיוקם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully