וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: ההסתבכות של "עובדה" - תביעת ענק בדרך בעקבות תחקיר הרב פינטו

27.5.2014 / 15:17

קשת ואילנה דיין עומדים בפני תביעה מצד מקורבו של הרב יאשיהו פינטו, בן ציון סוקי, שהביאה להסרתו של תחקיר סיום העונה. על הפרק: שיבוש הליכי חקירה והטרדת עד. קשת: ”עומדים מאחורי הפרסום”

זכיינית ערוץ 2 ואילנה דיין עומדים בפני תביעת ענק מצד מקורבו של הרב יאשיהו פינטו, בן ציון סוקי, שהביא בסוף השבוע האחרון להסרת תחקיר סיום העונה על הפרשה. סוקי אומר היום לוואלה! ברנז'ה כי מערכת התכנית התעלמה מחומרים שהעביר להם כתגובה, וכי פרסום התחקיר מהווה שיבוש הליכי חקירה והטרדת עד. הפרטים שהוצגו בכתבה בעניין מעורבותו של בן ציון סוקי פורסמו לראשונה בוואלה!חדשות בכתבת תחקיר של יוסי אלי.

"אני תובע את קשת, את מערכת 'עובדה' ואת אילנה דיין פה בניו יורק על סכום של מאה מיליון דולר בגין נזקים אדירים שנגרמו לי בעקבות שידור התכנית. נגרם לנו עוול קשה מאוד, לנו ולמשפחות שלנו", אומר איש העסקים בשיחה מניו יורק. סוקי הוא עד מרכזי בפרשה שטלטלה את המשטרה, ובבסיסה החשד כי ניצב מנשה ארביב קיבל טובות הנאה מהרב פינטו. הוא טוען כי מערכת התכנית התעלמה במופגן מחומרים שהעביר לה בתגובה ואשר סתרו חלקים שפורסמו בתחקיר. "הגשנו למערכת עובדה ולאילנה דיין ראיות, הקלטות ומסמכים - והדברים לא הובאו בתכנית", הוא אומר. "הם לא הציגו שום דבר מהחומרים שהבאנו להם והתעלמו מאיתנו לחלוטין. הגשנו להם תצהיר של עו"ד שאין לנו קשר למנשה ארביב - וגם אותו הם לא הציגו".

"נותרו לנו ארבעה ימים להגיב לתחקיר שנערך במשך חודשים"

סוקי בן ה-37, חוזר בתשובה נשוי ואב לשלושה, הוא איש עסקים שעשה את הונו מעסקאות נדל"ן. חלק ניכר מזמנו הוא מבלה בחצרו של הרב פינטו בארצות הברית והוא נחשב לאחד מהאנשים הקרובים לו ביותר. לפני חצי שנה חשף כאמור יוסי אלי תחקיר על אודות עסקיו. כיום הוא נמצא בסכסוך משפטי עם אנשי העסקים ניסים ביטון ותומר שוחט, והתחקיר של "עובדה", הוא אומר, שיבש בעניין זה את ההליכים המשפטיים. "הם נתנו במה לשלושה פושעים שאיימו על חיי ומה שהם עשו זה שיבוש הליכי חקירה. ביני לבין ניסים ביטון ובין תומר שוחט יש סכסוך משפטי והכתבה הזו סייעה להם במאבק מולי. נוסף על כך מה שהם עשו זה הטרדת עד, כי אני עד בתיק של מנשה ארביב".

טענותיו של סוקי נוגעות לא רק לתוכן התחקיר, אלא גם להתנהלות המערכת מולו. "הם פנו אלינו לתגובה רק ביום שישי. בסוף השבוע אני לא עובד בגלל שאני שומר שבת, ולכן נותרו לנו ארבעה ימים להגיב לתחקיר שנערך במשך חודשים", הוא אומר, ומציין כי מיד לאחר שפנה אל הזכיינית קשת ואל דיין באמצעות עו"ד התכנית הוסרה מהאתר ומעמוד הפייסבוק. "בטח שהם הסירו את התכנית", הוא אומר. "כי כל מה שהם הציגו זה שקר".

"'עובדה' עומדת מאחורי כל מילה שפורסמה"

בזכיינית ערוץ 2 קשת בחרו שלא לענות לשאלת וואלה! ברנז'ה באשר לנסיבות שהביאו להסרת התחקיר מאתר "מאקו". מהפקת התכנית "עובדה" נמסר בתגובה לטענותיו של בן ציון סוקי כי לא התקבלה תביעה עד לרגע זה, וכי "'עובדה' עומדת מאחורי כל מילה שפורסמה בתחקיר סיום העונה. נשמח לברר את טענותיו של מר סוקי בבית המשפט. לא בטוח שבירור כזה יעשה עימו חסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully