וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פוטש? בכירים ברשות בודקים אפשרות הדחת באב”ד; גורם במשרד התקשורת: "השר תומך במנכ"ל"

8.6.2014 / 11:41

לוואלה! ברנז'ה נודע כי מועצת הרשות בראשות אילן אבישר תקיים דיון מיוחד תחת הכותרת "יחסי המועצה עם מנכ"ל הרשות". גורם בכיר: "המועצה יכולה להמליץ לשר התקשורת להדיח את המנכ"ל"

המתיחות בצמרת ענף הרגולציה מגיעה לשיא: לוואלה! ברנז'ה נודע כי מועצת הרשות השנייה בראשות אילן אבישר תקיים דיון מיוחד תחת הכותרת "יחסי המועצה עם מנכ"ל הרשות", שי באב"ד. הדיון נקבע על רקע חילוקי דעות בין באב"ד לבין אבישר וכמה מחברי מועצת הרשות בכמה תחומים, בהם עתיד ערוץ 10. גורם במועצה הזכיר בהקשר זה כי "המועצה יכולה להמליץ לשר התקשורת להדיח את המנכ"ל, ועריכת שימוע עבורו זה השלב הראשון לכך". המועצה התכוונה לקיים את הדיון בשבוע שעבר בפורום סגור וללא נוכחותו של באב"ד, במתכונת של "ישיבה מיוחדת" שמחוץ לסדר היום של ישיבות המועצה. במהלך היום הוחלט שלא לקיים ישיבה כזו, אלא לזמן את באב"ד לישיבה מן המניין שבה יועלו בפניו הטענות ותינתן לו האפשרות להגיב להן.

עם זאת, יצוין כי גם אם תצא לפועל ישיבה מעין זו, הסיכוי להדחת באב"ד קלוש ביותר. גורם בכיר במשרד התקשורת אמר הבוקר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה כי בכל הנוגע לנושאי הליבה שבחלוקת שבין באב"ד למועצה, המנכ"ל זוכה לתמיכה מצד שר התקשורת גלעד ארדן. "מנכ"ל הרשות פועל באופן ראוי ומקצועי, לתפיסתנו לצד החלטות שנועדו לסייע לערוצים המסחריים ולהקל ברגולציה - צריך גם לאכוף את החוק הקיים וזו גם מדיניות השר", אומר הגורם שהוסיף כי בעניין הנושאים של קריסת ערוץ 10 ופיצול חברת החדשות של ערוץ 2 - היו אלה אנשי משרד התקשורת שביקשו מהנהלת הרשות להציע פתרונות, "בעניין זה אנו רואים עם הנהלת הרשות עין בעין", הוסיף הגורם.

בשיחה של וואלה! עם חברי מועצת הרשות מנו כמה מהם מקרים שבכוונתם להעלות בישיבה. חבר אחד ציין כי בישיבה שעסקה בלוח השידורים של הזכיינית קשת הציג באב"ד "נתונים לא מדויקים באשר ללוח השידורים של קשת". חבר אחר אמר כי "חברי המועצה מרגישים שהנהלת הרשות לא מעדכנת, אנחנו מרגישים שמחסירים מאיתנו מידע". הוא ציין כי גם נטישת הנהלת הרשות את ישיבת המועצה בשבוע שעבר, בצעד חריג, כנושא נוסף שיעלה גם הוא לדיון. נושא נוסף הוא השינויים הארגוניים בתוך הרשות, בהם הליך הפרישה מרצון. "באב"ד מביא להחלפת כל צמרת הרשות השנייה מבלי להיוועץ במועצת הרשות", אומר אחד מחברי המועצה. "הדברים אמנם יובאו לאישור, אבל רק אחרי שהם כבר נסגרו".

"כל חברי המועצה כולל היו"ר מפחדים לכסא שלהם"

מנגד, נשמעים גם קולות אחרים באשר למניעים של מועצת הרשות אל מול ההנהלה. "כל חברי המועצה כולל היו"ר מפחדים לכסא שלהם", אומר גורם המעורה בפרטים. "שר התקשורת משלים בימים אלה את רשימת המועמדים לרשימת חברי המועצה החדשה, ולא מן הנמנע שרוב החברים הנוכחיים יוחלפו".

בשבוע שעבר נטשה ההנהלה בראשת באב"ד את ישיבת המועצה לאחר שועדת הטלוויזיה אישרה את לוח השידורים של קשת, בניגוד להמלצות. באב"ד התנגד לאישור לוח השידורים בשל עודף שעות ריאליטי וחוסר גיוון בלוח שידורי הקיץ, אולם ועדת הטלוויזיה בראשית יעקב שחם סברה אחרת ואישרה אותו.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה לדברים כי "הטענות המועלות חסרות כל שחר, אך חילוקי דעות כאלה ואחרים קיימים מטבע הדברים. נמשיך להתמקד בעשייה מקצועית שתצעיד את הרשות קדימה בתקופה מלאת אתגרים זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully