וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס כרמלי הובא למנוחות: "סמל ומופת לכתבי רשות השידור"

8.6.2014 / 19:37

מאות הגיעו הערב לבית העלמין בחיפה לחלוק כבוד אחרון לעיתונאי והבמאי עמוס כרמלי שהלך אמש לעולמו. יעקב אחימאיר: "כתב שטח מצוין, אנושי ומסור לעבודתו"

מאות אנשים הגיעו הערב (ראשון) לבית העלמין בכפר סמיר בחיפה על מנת לחלוק כבוד אחרון לעיתונאי והבמאי עמוס כרמלי שהלך אמש לעולמו. כרמלי נטמן בחלקת יקירי העיר חיפה, ולמקום הגיעו עיתונאים רבים מכלי התקשורת בצפון ותושבים רבים של העיר חיפה, עמה היה כרמלי מזוהה. הוא הותיר אחריו אשה, תמר, והבנים אלון ורני.

כרמלי נולד בחיפה בשנת 1937, ובצעירותו עבד ככתב ספורט בעיתונות המקומית. בהמשך מילא את התפקיד ספורט בקול ישראל, ועם הקמת הטלוויזיה היראלית היה כרמלי ממייסדי סניף הטלוויזיה של רשות השידור בחיפה. הוא החל לכסות את חיפה והצפון ככתב היחיד, מהעיר חדרה בדרום ועד ביירות בצפון, וסך הכל עבר ברשות השידור כשישה עשורים.

כרמלי יצר אלפי סרטים דוקומנטריים וכתבות, בשנת 2000 זכה על פועלו בפרס סוקולוב לעיתונות. ארבע שנים אחר כך קיבל את אות יקיר חיפה. לפני חצי שנה הוענק לו פרס מפעל החיים של תא עיתונאי חיפה וארגון העיתונאים, ואותו הגישו לו חיים יבין, מוטי קירשנבאום ויעקב אחימאיר. "עמוס היה בן אדם אנושי ומסור לעבודתו, היה במהותו כתב שטח מצוין שכיסה את אזור צפון הארץ בזמנים קשים, עבודתו העיתונאית הייתה הגונה ואמינה", ספד לו אחימאיר. עוד הגיעו להלווייתו אנשי רשות השידור בעבר ובהווה בהם דן שילון, יאיר שטרן, איתי לנדסברג, אלירן טל, יעקב שחם ויו"ר הרשות אמיר גילת.

מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם, אשר נבצר ממנו להגיע להלוויה, פרסם הודעת הספד לכרמלי. "הכרתי את עמוס באופן אישי, עמוס היה עיתונאי משכמו ומעלה, סמל ומופת לכתבי רשות השידור, מעל הכל היה רגיש, קשוב ואנושי מבלי שהדבר יפגע בעבודתו העיתונאית שאותם עשה בצורה מקצועית ואמינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully