וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קק"ל טענה להתנכלות מצד קרן נויבך, ונענתה: "היא לא עובדת אצלכם"

15.6.2014 / 13:52

בלעדי: נציב פניות הציבור של רשות השידור דדי מרקוביץ' דחה על הסף תלונת קק"ל על התנכלות מצד קרן נויבך. "תשלימו עם העובדה שהיא עיתונאית דעתנית וביקורתית שאינה חלק מדוברות קק"ל"

קרן קיימת לישראל ממשיכה במאמצי שיקום המוניטין שלה שספג מכה קשה בעקבות תחקיר "המקור" על בזבזנות הכספים בארגון, אולם מאמצים אלה לא תמיד נושאים פרי: תלונה שהגישה קק"ל לרשות השידור ובה נטען כי קרן נויבך עוסקת בקק"ל באופן מוטה ולא אתי - נזרקה מהמדרגות על ידי נציב הפניות דדי מרקוביץ' שהעניק לנויבך גיבוי מלא.

דוברת קרן קיימת לישראל אורית כהן האשימה את נויבך בכך שהיא עושה שימוש בתכניתה "סדר יום" על מנת להתנגח בארגון. "זאת במטרה לקדם אג'נדה פוליטית אישית נגד קק"ל, תוך חבירה לגורמים העונים את קק"ל ואת פועלה באופן מוצהר", כתבה בתלונה לרשות אשר הגיעה לידי וואלה! ברנז'ה. הדוברת התייחסה, ככל הנראה, לאייטם שבו העלתה נויבך לשידור את רביב דרוקר ושוחחה עמו על ממצאי התחקיר.

"נויבך מתנהלת בחוסר אובייקטיבית וחוסר נייטרליות מופגנים בכל הקשור בענייניה של קק"ל, והיא מבטאת באופן גלוי דעות שליליות ועוינות כלפיה", נכתב. בקק"ל מנו דוגמאות להתבטאויות שליליות בשידור כלפיהם של נויבך, והתלוננו כי כאשר ראיינה את מנכ"ל הארגון היא קטעה שוב ושוב את דבריו.

נציב תלונות הציבור: "לא מצאתי פגם בהתנהלותה"

נציב פניות הציבור של רשות השידור, דדי מרקוביץ', דחה את התלונה על הסף. "קרן נויבך היא עיתונאית מוערכת בענף התקשורת בכלל וברשות השידור בפרט. היא חריפה, דעתנית וביקורתית, כפי שעיתונאית צריכה להיות", כתב לדוברת קק"ל בתגובה. "עלייך להשלים עם עובדה זו ועם העובדה שנויבך (ושאר חברות מערכת "סדר יום") אינה חלק מחטיבת הדוברות או מיחסי הציבור של קק"ל שכבודם במקומם מונח, אבל עיתונאים הם לא".

את תגובתו שלח למנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם, ליו"ר אמיר גילת, למנהל הרדיו מיקי מירו ומנהל רשת ב', יאיר קורן, לחברי מערכת התכנית "סדר יום" ולקרן נויבך עצמה.

מרקוביץ' הסתייג ממה שכינה "הסגנון המתלהם" שבו נוסחה התלונה על נויבך, "אי אפשר להכפישה בטענות שווא לא מבוססות כאילו חברה לגורמים העוינים את קק"ל", כתב, ומנה כמה גופים רשמיים שמצאו פגמים בהתנהלות הארגון. "תכניתה של נויבך, 'סדר יום', מוגדרת בכללי רשות השידור כ"תכנית אישית". לכן נויבך רשאית להביע דעתה, בהתאם לכללים, תוך שמירה על איזון ועל מגוון הקולות הדוברים. מותר לה במהלך ראיון לומר דברים בשם אומרם, או מה שמקובל עליה כדעה או כתחושה הרווחת בציבור. כך היה גם בעניין הדיונים על קק"ל".

תגובת קק"ל לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully