וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כתבים מערבבים את האג'נדה שלהם עם חובתם העיתונאית"

18.6.2014 / 14:38

מתלהטות הרוחות לקראת פרסום מסקנות ועדת גרמן: מנהל שיבא זאב רוטשטיין תקף בחריפות את התקשורת, ובמיוחד את שאול אמסטרדמסקי. "נתתי לך דברים ומילה לא פורסמה בגלל האג'נדה האישית שלך"

התכתשות בין הכתב הבכיר של עיתון "כלכליסט" שאול אמסטרדמסקי לבין מנהל המרכז הרפואי שיבא-תל השומר פרופ' זאב רוטשטיין לקראת פרסום מסקנות ועדת גרמן הצפוי במהלך הימים הקרובים. בכנס חיפה לבריאות ותקשורת שנערך השבוע באוניברסיטת חיפה תקף פרופ' רוטשטיין את התנהלותם של הכתבים המסקרים את דיוני הוועדה, וחשף כי אמסטרדמסקי נמנע מלפרסם מידע שהועבר אליו על ידו, ונימק: "אתה באת עם אג'נדה מסוימת, זה נגד את האג'נדה של העיתון"

פרופ' רוטשטיין אמר בכנס כי הכתבים המסקרים את הוועדה אינם ממלאים את תפקידם וכי במרבית המקרים האג'נדה האישית שלהם משפיעה על הסיקור והחזרות וההדרה של נושאים מסויימים מצליחים לייצור סחף בציבור – לכיוון כזה או אחר. "כוחה של התקשורת לסתום את הגולל על מישהו או מישהו הוא מוחלט", אמר. "הגורם שמשפיע על קבלת החלטות בנושא הבריאות הציבורית בישראל הוא קבוצה של כתבים שמערבבים את האג'נדה שלהם עם חובתם העיתונאית".

אמסטרדמסקי: "מותר ואף רצוי שלתקשורת תהיה אג'נדה"

את דבריו כיוון רוטשטיין לאמסטרדמסקי, שהיה העיתונאי היחיד בפאנל, וקבל על כך שוועדת גרמן לא חשפה לציבור עד היום את העדויות שהוצגו לה. אמסטרדמסקי אמר כי "מותר ואף רצוי שלתקשורת תהיה אג'נדה. אם לכם מנהלי בתי החולים יש אג'נדה מדוע אסור שלתקשורת תהיה אג'נדה? האג'נדה המרכזית שלנו היא שהנושא יעלה על סדר היום הציבורי". הוא התייחס לכך שוועדת גרמן מתכנסת כבר למעלה משנה, ועדיין אין שום החלטה. "עדיף מצב כזה, שבו הוועדה מתכנסת כבר למעלה משנה והיא כל הזמן בכותרות ונתונה ללחץ תקשורתי מאשר שהיא תשב תגיע למסקנות תוך שלושה חודשים ואף אחד לא יעסוק במה שהיא עושה". הוא הוסיף כי "יש ערך בשקיפות ומי שיבין את זה ושהמידע שייך לציבור - ירחיק מעליו את הלחץ התקשורתי".

"אנחנו יכולים לעמוד במצב לא תיאורטי שבו עיתון אומר 'זה נגד האג'נדה שלי ולכן אני לא מפרסם' - את זה וזה בדיוק מה שקרה בנינו, שאול", אמר לכתב. "נתתי לך דברים בצורה מסודרת, הקשבת - אבל מילה לא פורסמה על העמדה שהצגתי. אתה באת עם אג'נדה מסוימת אישית שלך זו שאיתה העיתון שלך הולך קדימה כל הזמן, ולא משנה דברים אחרים", המשיך. "תפקיד שלי הוא לא לקדם את רוטשטיין (את עצמי, ד.א) אלא את אג'נדת בריאות הציבור כעובד ציבור ושל בתי החולים הציבוריים. מי ידבר בשם הציבור? אתה לא הלכת וראיינת את הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully