וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רבע מהעובדים בתקשורת מרוויחים פחות מ-5,000 ברוטו

19.6.2014 / 12:33

"הפתעה" - המצב עגום: רק 19% מהעובדים בתעשייה מרוויחים בין 5,000 ל-7,000 ש"ח לחודש - כך עולה מתוצאות סקר שערך אתר האינטרנט "תעשיה.קום". אצל העצמאים המצב גרוע יותר

כמעט 25% מהעובדים בתעשיית התקשורת מרוויחים עד 5,000 ברוטו לחודש ו-19% מרוויחים בין 5,000 ל-7,000 ש"ח לחודש - כך עולה מתוצאות סקר שערך אתר האינטרנט "תעשיה.קום" בקרב מעל 600 עובדים בתעשיה בתפקידים שונים בהם הפקה, תוכן ועריכה בתחום ההפקות, הטלויזיה, הקולנוע, התקשורת והדיגיטל.

הסקר נערך לקראת כנס תעשיה ללא גבולות שיתקיים ביום שלישי הקרוב הוא השני בסדרת הכנסים שמטרתה לפתוח בפני אנשי תוכן, קריאייטיב והפקה מעולם התקשורת הזדמנויות לפיתוח קריירה ולשיפור המצב. מהסקר העלה מספר נורות אדומות לגבי מצב תעשיית התקשורת: כך למשל עלה כי 38% מאנשי התעשיה לא חוסכים לפנסיה, כאשר המצב אצל העצמאים חמור יותר ועומד על מעל ל 50% שאינם חוסכים לעת זקנה.

מעל 15% מקבלים בשוטף +60

עוד עולה מהסקר כי רק 15% מהעובדים מעידים כי הם חשים בטחון תעסוקתי, 57% מן העצמאים מדווחים כי הם מקבלים את התשלום בשוטף 30 ומעלה, כאשר מעל ל 15% מקבלים את התשלום מעל חודשיים אחרי ביצוע העבודה. בבחינת השכירים 22% העידו כי אינם מקבלים את מלוא הזכויות הסוציאליות, ו-19% נוספים העידו כי הם מקבלים זכויות סוציאליות באופן חלקי. המצב עגום גם בתחום העבודה המאורגנת, ורק 21% מאנשי התעשיה דיווחו כי הם משתייכים לאיגוד עובדים כלשהו.

"הסקר מעלה נתונים די עגומים לגבי המצב", אומרת מייסדת האתר, גלי מאירי. "הפעולות שאנחנו עושים בתקופה האחרונה כגון הנגשת עולם ההייטק, פיתוח המשחקים והדיגיטל לאנשי תוכן וקריאייטיב, יחד עם השקה של תכנית פנסיה מיוחדת ומשודרגת לעובדי תעשיית התקשורת מקרבות אותנו מעט לשיפור המצב העולה מתוצאות הסקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully