וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגי גולן: "חרם המודעות של נוחי דנקנר על דהמרקר? מבין אותו לגמרי"

7.7.2014 / 16:11

עורך גלובס בהתבטאות ראשונה על החרם שהטילה קבוצת IDB נגד גיא רולניק ועיתונו: ”מה בדהמרקר ציפו ממנו? שהוא ימשיך לפרנס אותם כשהוא רואה את הכותרות האלו?”. וגם, האם גלובס ריווחי?

יח"צ - חד פעמי

"אם ההחלטות העריכתיות בנושא נוחי דנקנר היו נקיות מכל שיקול אישי או זר, אז יש לי בעיה קשה עם העריכה שלהם", כך לדבריו העורך הראשי של גלובס חגי גולן בהתייחס לאג'נדה הגלויה של מתחרהו הוותיק דהמרקר במאבקו נגד הריכוזיות במשק.

העידן שאחרי נוחי: תם חרם המודעות של IDB על קבוצת הארץ

גולן אמר את הדברים בראיון לתכנית "תעודת עיתונאי" עם רועי כ"ץ שתשודר ביום שישי הקרוב בשעה 07:00 ברדיו תל אביב, בתשובה לשאלה האם לטעמו היה מימד פרסונלי בקרב של דהמרקר נגד נוחי דנקנר. "אני לא אומר מי התחיל. אני שואל מה קרה בסופו של דבר. הם החליטו שכותרות על נוחי דנקנר שוות תמיד כותרת ראשית, אני לא חושב שגם בדיעבד הם לגמרי צדקו".

בהמשך התייחס גולן גם לראשונה לחרם המודעות שהטיל דנקנר על קבוצת שוקן בתגובה - חרם שהסתיים עם נישולו של דנקנר מכיסא היו"ר עם חילופי הבעלות בקבוצה. "שלא תבין אותי לא נכון, חרם המודעות שהפעיל דנקנר באותה תקופה נגד "הארץ" אני לא מצדיק אותו, אני לא חושב שהשימוש בכלי הוא לגיטימי, אבל אני מבין אותו (את נוחי)".

"הוא (נוחי דנקנר) קם בבוקר ורואה עוד ועוד כותרת. מה הם (בדהמרקר) ציפו ממנו? שהוא ימשיך לפרנס אותם כשהוא רואה את הכותרות האלו? אני לא מצדיק את זה אבל אני מבין את זה".

"הריכוזיות היא לא הבעיה מספר אחת במשק"

גולן נשאל גם על ההצלחה של קמפיין הריכוזיות שהנהיג גיא רולניק נגד הפירמידות והריכוזיות, והאם היא מעוררת בו קנאה, והשיב כצפוי כי לא. לדבריו, "קודם כל עיתון דהמרקר הפך את בעיית הריכוזיות לבעיה המרכזית של המשק הישראלי. טיפח מאוד את האידאה הזו. אני לא חושב שזה נכון. קיימת אמנם בעיית ריכוזיות במשק, אני לא אומר שלא. אבל אני לא חושב שזו הבעיה מספר אחת במשק. ישנן בעיות לא מבוטלות אחרות. הדגל שהם הביאו הוא אולי בסדר מבחינתם".

"לגבי נוחי דנקנר, בשלב מסוים התערבב לי מאוד העניין עד כמה זה באמת מאבק בריכוזיות או מאבק אישי בנוחי דנקנר שגרם לחברות של דנקנר לא לפרסם בקבוצת הארץ באותה תקופה. האם המלחמה של הארץ היא באמת מלחמה נגד הריכוזיות ומתי זה הפך להיות משהו אישי נגד נוחי, אני לא יודע".

ומתי מתקשר פישמן?

בהמשך נדרש גולן גם להציץ פנימה, הביתה, ונשאל על טייקון אחר - אליעזר פישמן שמו - המחזיק בעיתון הוורוד מראשל"צ. לדבריו, "פישמן הוא איש עסקים שיש לו עסקים בהחלט לא מבוטלים. הוא מחזיק בגלובס אבל הוא לא מו"ל. גלובס עבורו זה עסק כמו עסקים אחרים. זה מחזיק בגרעין של בעייתיות, אני מסכים".

גלובס הוא עסק מרוויח?

"אני לא חושב שיש היום עסק אחד בתקשורת שמרוויח".

משמע, פישמן לא יכול להצדיק את ההשקעה בגלובס בכך שהוא מרוויח כסף מהעיתון.

"לא. בשנים האלה לדעתי לא. היו שנים אני מניח יותר טובות. האם אתה שואל אותי 'האם הוא מחזיק את העיתון ומוכן לסבסד אותו כדי לשרת אינטרסים אחרים?' התשובה היא בהחלט לא".

אתה יכול להצהיר שמעולם פישמן לא דרש ממך לשנות תוכן של אייטם, כותרת, משהו בעיתון, כך שהוא יתאים לאינטרסים העסקיים שלו?

"ממש לא. פעם ב- הוא יכול להתקשר אלי אבל כמות הפעמים שפישמן מתקשר אלי פחותה מכמות הפעמים שבעלי עיתונים אחרים מתקשרים לעורכים הראשיים שלהם. שם את ידי על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully