וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ נגד קמפיין עובדי רשות השידור: "ניצול משאב ציבורי"

8.7.2014 / 15:41

”קמפיין פרסומי כזה היה עולה לכל גורם מיליונים”, נכתב בעתירה שהוגשה על ידי התנועה למשילות ודמוקרטיה, בה נדרש כי רשות השידור תשיב כספים בשווי זמן האוויר

הקמפיין של רשות השידור ממשיך לעורר סערה: התנועה למשילות ודמוקרטיה הגישה הבוקר (שלישי) עתירה דחופה לבג"ץ נגד רשות השידור בדרישה להוצאת צו ביניים שיורה על הסרת הקמפיין של עובדי הרשות כנגד הקמת התאגיד החדש ונגד שר התקשורת גלעד ארדן. הבקשה הוגשה בדחיפות על מנת למנוע את שידור הקמפיין בעת שידורי חצי גמר וגמר גביע העולם בכדורגל.

פרסום ראשון: ה"הפתעות" שמכינים עובדי רשות השידור לצופי המונדיאל

הקמפיין, עליו דווח לראשונה בוואלה! ברנז'ה, הוא יוזמה של עובדי רשות השידור ובו הם נראים מחזיקים שלטים בגנות הליכי החקיקה להקמת תאגיד השידור הציבורי החדש. לפי העתירה, הם מופיעים על בסיס יום יומי, כשלוש פעמים בשעה. "אין ספק שקמפיין פרסומי בהיקף שכזה היה עולה לכל גורם מעוניין בתנאי שוק, מיליונים רבים של שקלים", נכתב בעתירה, ונדרש כי רשות השידור תשיב לקופה הציבורית כספים בשווי זמן האוויר של הקמפיין.

"המשאב הציבורי המוחזק בידי רשות השידור ועובדיה, השידור הציבורי בטלוויזיה, אינו שייך לרשות השידור או למי מעובדיה אלא אמור לשרת את האינטרס הציבור", נכתב בעתירה. "חומרת העניין גדלה שבעתיים כאשר מדובר בנושא בו הרשות ועובדיה נמצאים בניגוד עניינים מובנה. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, תלונה בנושא הוגשה גם ליועמ"ש לממשלה.

הרשות תתקשה להגן על הקמפיין בבג"צ במיוחד לאור חוות הדעת של היועצת המשפטית של הרשות, חנה מצקביץ', שקבעה כי השימוש ברדיו לטובת קמפיין שנועד לקדם אינטרס שאינו ציבורי - הוא עבירה על החוק, וכי יש לגנוז את הקמפיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully