וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו תאילנד

21.7.2014 / 16:33

פרסום ראשון: קבוצת הכתבים הזרים שהיו נצורים בעזה - עברו לפני זמן קצר את הגבול לישראל בשלום. אתמול הודיעה לשכת העיתונות הממשלתית כי ישראל אינה נושאת באחריות כלפי עיתונאים שנמצאים ברצועה

קבוצת הכתבים הזרים שהיו נצורים בעזה עברו לפני זמן קצר את הגבול לישראל בשלום. מעבר הקבוצה, בת 15 עיתונאים מכלי תקשורת שונים, התאפשר לבסוף באמצעות סיוע של נהג אמבולנס של אונר"א שפתח עבורם את השער שננעל על ידי אנשי חמאס.

כפי שדווח אתמול בוואלה! ברנז'ה, מקבוצת העיתונאים הזרים נמנעה החזרה לישראל לאחר שאנשי החמאס נטשו את עמדת המעבר שאותה איישו בסמוך למחסום ארז שבצפון הרצועה, והותירו את השער נעול. אחת מהעיתונאיות סרבה לבקשת וואלה! ברנז'ה להתראיין בנימוק כי חברי הקבוצה חוששים לחייהם, וכי חשיפהכל עוד הם נצורים עשויה להביא את אנשי חמאס לפגוע בהם.

בצה"ל, בלשכת העיתונות הממשלתית וביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים ובצה"ל הכירו את המקרה - אולם סרבו לומר האם הם פועלים לסייע לעיתונאים הנצורים. גורם בצה"ל אמר אתמול לוואלה! ברנז'ה כי "צה"ל אינו מונע את חזרתם לישראל" - אולם סרב לפרט מעבר לכך. גם בלשכת היעתונות הממשלתית סרבו לענות על שאלות.

בישראל נמצאים כעת כ-300 עיתונאים זרים מכלי תקשורת שונים ברחבי העולם אשר הגיעו על מנת לסקר את מבצע "צוק איתן", ומרביתם מסקרים אותו גם מתוך רצועת עזה. לפי כניסתם לרצועה, הם נדרישם על ידי לשכת העיתונות הממשלתית לחתום על טופס ויתור אחריות מצד ישראל לבטחונם.

אתמול הודיעה לשכת העיתונות הממשלתית כי ישראל אינה נושאת באחריות כלפי עיתונאים שנמצאים ברצועת עזה וסביבתה. "כיסוי תקשורתי של העימותים חושפים את העיתונאים לסכנת חיים", נכתב בהודעת אימייל שהעבירה לכתבים. "ישראל איננה אחראית בושם צורה לפציעה או נזק שעשוי להיגרם כתוצאה מדיווח מהשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully