וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד ארדן למועצת הכבלים והלוויין: "דונו בהסרת ערוץ אל-ג'זירה"

22.7.2014 / 14:27

פרשת אל-ג'זירה מסתעפת: שר התקשורת גלעד ארדן ביקש מיו"ר מועצת הכבלים והלוויין לדון בהסרת הערוץ משידורי הטלוויזיה בישראל. "שידורי הערוץ מהווים הסתה האסורה בפרסום, זו תעמולה בשירות האויב"

שר התקשורת גלעד ארדן הורה ליו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, מימון שמילה, לקיים דיון בדבר הסרת ערוץ אל ג'זירה מהשידורים בישראל. פנייתו של ארדן באה לאחר ששר החוץ אביגדור ליברמן גינה אתמול את השידורים, ואמר כי יפעל להסרתם.

ליברמן: "לסגור פעילות אל-ג'זירה בישראל"

כתבי אל-ג’זירה: ”צה”ל ירה ישירות לתוך משרדנו, ירי מכוון ולא אקראי”

"במסגרת הסיקור התקשורתי של הלחימה משודרים באין מפריע בערוץ הטלוויזיה הקטארי 'אל ג'זירה' הנקלט בשידורי הכבלים והלוויין בישראל דברי הסתה חמורים ביותר כנגד מדינת ישראל, לצד תמיכה נלהבת בארגון החמאס ובמעשיו הטרוריסטיים", כותב ארדן. "מדינת ישראל בשידורי הערוץ כמי שמבצעת פשעי מלחמה כנגד האוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה בעוד שפשעי המלחמה אותם מבצע החמאס באופן יומיומי - ירי מכוון על אוכלוסייה אזרחית מתוך אוכלוסייה אזרחית, אינם זוכים לכל ביקורת או גינוי".

ארדן מנה את אופי השידורים של הערוץ הקטארי, זה המעורר את חמת ישראל: "פעולות צה"ל כנגד תשתיות הטרור של החמאס מוצגות באופן שקרי כהתקפה ברוטלית מכוונת כלפי אזרחים חפים מפשע; משודרים סרטוני תעמולה של ארגון החמאס כנגד מדינת ישראל; שידורי הערוץ מציגים את המציאות באופן חד צדדי ונותנים במה נרחבת לגרועים שבאויבי ישראל".

חרם על הרשת? זו לא הפעם הראשונה

לפי שר התקשורת, שידורי הערוץ מהווים הסתה האסורה בפרסום, כמשמעותה בחוק התקשורת. "אין ספק כי חופש הביטוי, אשר שמור לו מקום של כבוד בדמוקרטיה הישראלית, כולל בתוכו גם השמעת דעות (ואף דעות קיצוניות) אשר אינן לרוחו של כל אדם", כתב ארדן. "אולם אין מקום לתת במה לשידורים המהווים שופר תעמולה בשירותו של האויב".

אין זו הפעם הראשונה שבישראל יוצאים נגד אל-ג'זירה על רקע הסיקור של הרשת את פעילות צה"ל בעזה. בשנת 2008 דווח כי משרד החוץ הודיע שישראל מחרימה את הרשת וכי כחלק מהחרם גורמים ישראלים רשמיים ימנעו מלדבר עם כתביה. אלה הוזמנו אז לדיונים במשרד החוץ, שהם הובעה מחאה על אופן הסיקור שלהם את פעילות צה"ל. החרם בסופו של דבר לא יצא אל הפועל ונותר בגדר הצהרות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully