וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור לבג"ץ על תשדיר "בצלם": "מסר כי ישראל אשמה במותם של הילדים"

31.7.2014 / 10:55

רשות השידור הציגה הבוקר בבג"ץ תגובה לעתירה שהגיש ארגון "בצלם" אשר לא הותר לו לשדר תשדיר פרסומת הכולל הקראה של שמות ילדים פלשתינים שנהרגו בלוחמה. "לא ניתן להתייחס לתשדיר כאל מסירת עובדות"

רשות השידור הציגה הבוקר (חמישי) בבג"ץ את תגובתה לעתירה שהגיש ארגון "בצלם" אשר לא הותר לו לשדר תשדיר פרסומת הכולל הקראה של שמות ילדים פלשתינים שנהרגו בלוחמה. רשות השידור פסלה אותו בטענה כי הוא שנוי במחלוקת מבחינה פוליטית.

לפני כשבוע פסל מנכ"ל רשות השידור תשדיר רדיו של ארגון "בצלם" בו צוין כי במבצע צוק איתן נהרגו ילדים מעזה ושמותיהם אף מוקראים בתשדיר. בצלם הגיש ערר על הפסילה לוועדה, בראשות יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, וזו החליטה לאשר את החלטת המנכ"ל. לאחר מכן, החליטו בארגון בצלם לעתור לבג"ץ נגד החלטת רשות השידור וביקשו לקיים דיון דחוף. לטענתם, בפסילת התשדיר ישנה פגיעה בזכות הציבור לדעת ובחופש הביטוי, שהוכר בעבר כחלק מהזכות החוקתית לכבוד האדם.

הבוקר, התקיים דיון בבג"ץ בהשתתפות שני הצדדים, ובו הוחלט על קיום דיון נוסף ביום ב' הקרוב ובו תובא לדיון גם חוות דעתו של היועמ"ש לממשלה.

בתגובת רשות השידור, שהוגשה על ידי עו"ד מוטי ארד ועו"ד מירב אליהו ממשרד רון גזית רוטנברג ושות', טוענת הרשות כי "בצלם" יצרה תשדיר פרסומת אשר מנסה ללכת בין הטיפות של הכללים שנקבעו בפסיקה לעניין פרסומות מטעם גופים פוליטיים בנושאים בעלי גוון פוליטי. לדבריהם, "ניסיונה של בצלם לשוות לתשדיר נופך של מסירת מידע עובדתי גרידא הינו מיתמם ואף מתחכם. בימים אלה, שבהם מתנהלת לחימה עזה, אשר בה נפגעים חיילים ואזרחים, כאשר כמעט כל הארץ מצויה תחת אש ואיום ממשי, לא ניתן להתייחס לתשדיר שביקשה בצלם לשדר כאל מסירת עובדות ללא מטען פוליטי מובהק".

וזה התשדיר המדובר:

"דיווח של שמות הרוגים מקומו במהדורות החדשות"

עוד טוענת רשות השידור בתגובתה כי "בצלם בחרה לציין בתשדיר פרטים אישיים של ילדים בלבד, אשר לטענת בצלם (ללא ציון מקור המידע שלה) נהרגו במבצע צוק איתן. תכלית התשדיר היא אחת, לזעזע. תכלית התשדיר, שבצלם מתחמקת מלציין אותה במפורש בעתירה, היא לשדר מסר למאזינים שיש לסיים את מבצע צוק איתן' הנקשר בהרג ילדים, ויש שיאמרו כי תכלית התשדיר אף לשדר מסר כי ישראל אשמה במותם של הילדים וכן להביע עמדה פוליטית בנוגע לאופן כיסוי המבצע בתקשורת. לא יכול להיות ספק שמסרים שכאלה בימים שכאלה מצויים במחלוקת פוליטית בציבור. משכך התשדיר שמבקשת בצלם לשדר מנוגד להוראות הכללים ובצדק נפסל לשידור".

"מאחר ומדובר בעניין רציני ביותר של ציון שמות ילדים שנהרגו, כביכול, בפעילות מלחמתית המתנהלת בימים אלה, יש חשיבות עליונה בדיוק בפרטים", מוסיפים ברשות, וטוענים כי הם אינם יכולים להתיר פרסום מידע רגיש מעין זה מבלי להיות בטוחים שהוא מבוסס על מקורות מהימנים. ברשות מתבססים גם על חוות דעתו של עו"ד קרני מהלשכה המשפטית של הרשות כי "דיווח של שמות הרוגים מקומו במהדורות החדשות שם הם כפופים לכללים הידועים לגבי דיווח וסיקור עיתונאי ולא במסגרת הודעה הממומנת על ידי צד שלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully