וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפר לקס

13.8.2014 / 12:06

עיתונאיות מהארץ יוצאות נגד עורך עורך מדור התרבות והספרות בני ציפר בעקבות טורו האחרון בו התייצב מאחורי הסופר א.ב. יהושע שגינה נשים שבוחרות שלא ללדת: ”מתנשא ומתלהם"

עיתונאיות מעיתון "הארץ", בראשן שרון שפורר, יוצאות בחשאי נגד פובלציסט העיתון ועורך עורך מדור התרבות והספרות בני ציפר. אל וואלה! ברנז'ה הגיע דיון שנערך בקבוצת הפייסבוק הסגורה של עובדי העיתון, שם גינו העיתונאיות את ציפר בעקבות טורו האחרון בו התייצב מאחורי הסופר א.ב. יהושע שגינה נשים שבוחרות שלא ללדת.

"הוא מסית נגד ציבור שלם, הוא מתנשא, הוא מתלהם, הוא רענני שחי בבועה, הוא מנותק מהצד שלנו", כתבה שפורר על ציפר. "משום מה הארץ מאפשר לו לכתוב כל העולה על רוחו ובכל זאת אף אחד לא הגיש בקשה לחקור אותו בחשד להסתה ואני שואלת: עד מתי - בני ציפר???".

ציפר, כאמור, צידד בדברים שאמר יהושע בראיון למוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות לרגל צאתו של ספר חדש פרי עטו. “בזמן האחרון אני נתקל בתופעה של נשים שהחליטו לא ללדת. ההחלטה הזאת, אם מצד הגבר ואם מצד האישה, היא בעיניי איזו הפרעה במחזור הטבעי של הטבע. אישה המחליטה לא להביא ילד זה סוג של נכות. סוג של אגואיזם, סוג של התחפרות בתפקיד הניצבת", כך דבריו בראיון, שעוררו את חמתן של נשים רבות, ושלאחריו אף התנצל על הדברים.

"הטור הזה מתפקד כטוקבק מורחב וכך צריך להתייחס אליו"

לא רק שפורר הייתה בין אלה שזעמו על ציפר, שציטט את עורך העבר של מדור הספרות של הארץ אברהם רמון כשאמר על נשים כותבות "אל תתנו להן עטים!" ושמוטב שיתרכזו בהבאת ילדים לעולם. צפי סער, נושאת דגל הפמיניזם בעיתון הארץ, כתבה בלגלוג כי "אין ספק שהוא עושה שירות שלא יסולא בפז לפמיניזם". אביבה עין גיל השתתפה גם היא בדיון, ואמרה כי "בני נציג ה-Vox Populi ("קול ההמון" בלטינית, ד.א.) - הטור הזה מתפקד כטוקבק מורחב וכך צריך להתייחס אליו".

בני ציפר, מכיוונו, לא מתרגש מהביקורת. "זה נחמד, אני אוהב תגובות", הוא אומר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "זה מוציא אנשים מהאדישות ונותן להם חומר למחשבה וזה הרי תפקידי עלי אדמות. גם אם זה מחזק אנשים בדעתם הטובה והנכונה בעוד מנגד אני האיש הרע - זה גם בסדר גמור. העיקר שכולנו נהיה בריאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully