וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוע הארי

18.8.2014 / 12:25

שרון גל מאיים לתבוע את ארי פינס בעקבות טור שכתב עליו במאקו ובו טען כי התנהגותו הפופוליסטית בעת "צוק איתן" נועדה לחפות על הנזק התדמיתי שנוצר לו בעקבות הפרשה סביבו

שרון גל מאיים לתבוע את כתב אתר "מאקו" ארי פינס בעקבות טור שכתב עליו, ובו ביקר בחריפות את התנהלותו העיתונאית בעת מבצע "צוק איתן". פינס כתב לגל, בפורמט מכתב פתוח, "זכותך להיות עיתונאי החצר של צה"ל, זכותך לתקוף כפיטבול שלוח רסן את כל מי שמעז לבקר את הצבא במקום לגבות באופן מלא את כל פעולותיו. זכותך לא לבדוק את העובדות לאשורן אלא לצאת מנקודת הנחה שהצד שלנו תמיד צודק. אבל אם אתה עושה את זה, אל תתיימר להיות עיתונאי. אתה לכל היותר עיתונאי מגויס".

"האם יכול להיות שהקו הפופוליסטי הבלתי מתפשר שהצגת לאורך המלחמה, נועד לחפות על הנזק התדמיתי שהפרשה הזאת עשתה לך?", כתב פינס, וציטט מתוך העדויות כנגד גל שפורסמו ב"ידיעות אחרונות" זמן קצר לאחר שהושעה מעבודתו בערוץ 10. "אם כל הדברים האלה לא קרו במציאות, מדוע לא הגשת תביעת דיבה נגד "ידיעות אחרונות"? ואם כל הדברים האלה כן קרו, איך אתה יכול בכלל לבוא לעיתונאים אחרים בטענות מתחום האתיקה והמוסר?".

גל פרסם מכתב תשובה פתוח לפינס בפייסבוק וכתב כי "היה שתבוא התקפה מהסוג הזה - במוקדם או במאוחר - על רקע התמיכה הבלתי מסויגת שלי בצה"ל". הוא האשים את פינס (בתוספת כינויים כמו "איש עלוב", "השמאל הקיצוני האלים", "מגן על ארגון טרור") בניסיון להתפרסם על גבו ודורש מ"מאקו" את הסרת הטור מהאוויר.

"רק בשל העובדה שמשיקוליי לא הגשתי תביעת דיבה נגד עיתון כזה או אחר - כי החלטתי להמשיך הלאה - אתה מעז בשיא חוצפתך לחזור על ציטוטים שהם בבחינת עבירה פלילית - שנבדקו - והתברר שלא נאמרו על ידי - רק כדי להכפיש אותי בגלל האופן שבו סיקרתי ודיברתי על המלחמה", כתב גל. "אתה יודע היטב שעל הכול נחקרתי במשך שעות ארוכות. מהרגע הראשון טענתי שלא עברתי שום עבירה מכל מה שיוחס לי - ואחרי מסע ייסורים שאני לא מאחל לאיש - גם לא לך אגב, שמי נוקה לחלוטין".

גל מאיים, כאמור, כי יתבע את פינס בעקבות פרסום הדברים והשאלות שהציג בפניו בפומבי. "הנה אני מודיע לך, איש קטן וצהוב - זה (שהדברים הוצגו כשאלות, ד.א.) לא מקנה לך כל הגנה משפטית בנסיבות האלה - אחרי שהפרשה הסתיימה בלא-כלום - ויתכן שאתה תהיה הראשון שאתבע אישית".

מאתר "מאקו" נמסר בתגובה לדברים: "טור הביקורת של ארי פינס עוסק בכל שבוע בדמות אחרת ובאופן טבעי מעורר דיון ותגובות רבות. הצענו לשרון גל לכתוב מאמר תגובה. הוא בחר להגיב בעמוד הפייסבוק שלו, וזו כמובן זכותו".

תגובתו של ארי פינס טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully