וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר סרוגים: "מגיע לתושבי נחל עוז, הם תמכו בהתנתקות"

25.8.2014 / 12:03

העיתונות הדתית לא עוצרת באדום: אתר ”סרוגים” מפרסם הבוקר כתבה נגד הקיבוץ בו נרצח דניאל טרגרמן תחת הכותרת ”מגיע להם” ומציג נתון לפיו תושבי נחל עוז תמכו בהתנתקות ולכן ”היום הם משלמים את המחיר”

רף חדש של עוינות: האתר הדתי-לאומי "סרוגים" העלה הבוקר (שני) כתבה בה נכתב כי הירי הכבד על קיבוץ נחל עוז מגיע לתושבים בגלל התמיכה שהביעו לפני תשע שנים בתכנית ההתנתקות.

כותרת הידיעה נפתחת במילים "מגיע להם" ומציגה נתון לפיו 99.9% מתושבי נחל עוז, שמאז סוף השבוע ספגו עשרות רקטות ופצצות מרגמה, תמכו בהתנתקות. "היום הם בהחלט משלמים את המחיר", נאמר בכותרת המשנה של הידיעה.

התזה שהוצגה בכתבה היא שבידיעות שהתפרסמו בעיתונות בזמן שקדם להתנתקות הביעו תושבי נחל עוז תמיכה בפינוי ההתנחלויות מהרצועה ואמרו כי הם מוכנים גם לסבול על מנת שהתכנית תבוצע.

אתר סרוגים. אתר סרוגים, צילום מסך
אתר סרוגים/צילום מסך, אתר סרוגים

בהמשך הכתבה ישנה ביקורת על תושבי נחל עוז שבזמן ההתנתקות התבטאו נגד הבכיינות, לדבריהם, של המפונים. "תשע שנים אחרי, תושבי נצרים כבר לא מפריעים לתושבי נחל עוז, צה"ל סיכל מספר ניסיונות חדירה של מנהרות טרור לישוב, ו-99.9% מחברי הקיבוץ עדיין לא ביקשו סליחה או הודו כי טעו", נכתב בכתבה.

כזכור, ביום שישי האחרון נהרג דניאל טרגרמן בן ה-4 תושב הקיבוץ, כשפצצת מרגמה פגעה סמוך לביתו.

סרוגים: "המילים לא היו במקום"

יותר מאוחר, על רקע הביקורת הציבורית שנוצרה סביב הפרסום, הוסיפו עורכי "סרוגים" בכתבה הבהרה: "שתי המלים 'מגיע להם', שנתווספו לכותרת, לא היו בכתבה המקורית. הם נוספו אליה ברגע האחרון, אולי על רקע האזעקות בגוש דן והשרון, ועל רקע מטחי הרקטות הבלתי פוסקים אל ישובי עוטף עזה, חוף אשקלון, אשכול, אשדוד ובאר שבע מאז שעות הבוקר, והדיווחים על פינויים הצפוי של תושבי עוטף עזה" .

"יש משהו מקומם באנשים שאומרים בפה מלא, כי הם מוכנים לסבול רק כדי שהשני יידפק יותר (כמו אותה בדיחה על עורך הדין והמשאלות). אז הנה, תשע שנים אחרי, ותושבי נחל עוז סובלים, ועוד איך הם סובלים".

"המילים 'מגיע להם' לא היו במקום. הן התווספו כדי להביע איזו תחושה, של כעס, של זעם, של זעקה. והם גם החטיאו את המטרה שבעבורה נכתבה הכתבה. לא היה כאן רצון לרקוד על הדם, אלא דרישה לחשבון נפש על הטעות הפטאלית שעשתה מדינת ישראל לפני תשע שנים, ובה תמכו דווקא אלה שהכי סובלים ממנה היום. אותו צמד מילים שלא הופיעו בכתבה, הוסרו תוך זמן צר מהכותרת, וגם מעמוד הפייסבוק של 'חדשות סרוגים' אליו הועתקו. אנו מתנצלים בפני מי שנפגע מאותן שתי מילים. לא ביקשנו להצדיק רצח של יהודים, ולעולם לא נאחל לאף יהודי להרצח חס וחלילה", לשון ההבהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully