וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה בצמרת: איילה חסון מונתה למנהלת חטיבת החדשות בערוץ 1

26.8.2014 / 14:06

המינוי יכנס לתוקפו מחר והוא למעשה הראשון בתולדות רשות השידור של אשה לתפקיד מנהלת החדשות. חסון תחדל מלכהן ככתבת מדינית ותמשיך בכל תפקידיה העיתונאיים האחרים

מפרק רשות השידור, הפרופ' דוד האן והעורך הראשי יונה ויזנטל הודיעו היום (שלישי) על החלטתם למנות את העיתונאית איילה חסון למנהלת בפועל של חטיבת החדשות בערוץ הראשון. המינוי יכנס לתוקפו מחר והוא למעשה המינוי הראשון בתולדות רשות השידור של אשה לתפקיד מנהלת החדשות. חסון תחדל מלכהן ככתבת מדינית ותמשיך בכל תפקידיה העיתונאיים האחרים.

ההחלטה על מינויה של חסון למנהלת בפועל של חטיבת החדשות מצטרפת להחלטות הנוספות בנוגע לשידורי החדשות אותן קיבל העורך הראשי ויזנטל בשבוע האחרון, הקדמת שידור מהדורת מבט היומית לשעה 20:00 והארכתה לשעה.

חסון מכהנת ככתבת ופרשנית מדינית וכן מגישת "יומן" ושותפה בהגשת תוכנית הרדיו "הכל דיבורים" ברשת ב'. בעבר שימשה ככתבת ופרשנית פוליטית וקודם לכן ככתבת לענייני משטרה ומשפט. באוגוסט 2014 הוכרזה חסון כמי שנבחרה לקבל את אות תנועת אומ"ץ לשנת 2014, בזכות הצטיינותה בפעילות למען קידום זכויות האזרח, תיקון עוולות חברתיות וחשיפת מעשי שחיתות שלטונית.

"תנופה מחודשת בשידורי החדשות"

חסון תיכנס לתפקיד עליו נלחם בשיניים משה נסטלבאום, שמילא אותו בפועל ונהנה מתמיכת מנכ"ל רשות השידור הקודם יוני בן מנחם. נסטלבאום כיהן בתפקיד על אף שבעסקת טיעון שחתם מול אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה נקבע כי כיוון שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת כלפי עובד מדינה, יש להשעותו מכל תפקיד ניהולי. הוא ויתר על התפקיד רק לאחר שאגודת העיתונאים בתל אביב הגישה בג"צ כנגד מינויו.

יונה ויזנטל מסר: "איילה חסון הפגינה לאורך חייה המקצועיים מצוינות עיתונאית ואומץ לב ציבורי בצד חריצות יוצאת דופן. המינוי שלה לתפקיד הבכיר נעשה מתוך אמונה שתכונות אלה, בצד ניסיונה הרב, יוטמעו בעבודת החטיבה ויובילו אותה להישגים רבים. אין לי ספק שעובדי החטיבה והציבור הצופים ייהנו מתנופה מחודשת בשידורי החדשות".

איילה חסון מסרה עם מינויה: "העת הנוכחית, הקשה לרשות השידור, יכולה להוות עבור עובדי חטיבת החדשות הזדמנות להוכיח את יכולתם המקצועית הגבוהה ולבסס את מעמדם לקראת ההקמה של תאגיד השידור הציבורי החדש. אני מאמינה שעשייה של מצוינות תסלול את דרכם של רבים מקרב העובדים אל המשך העשייה העיתונאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully