וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מהפסקת ההדלפות? דליה תטפל

4.9.2014 / 13:40

פרשת מסמך הרפז מגיעה למועצת העיתונות אשר צפויה לדון בהחלטה להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ובמשמעותה כלפי יחסי עיתונאים והמקורות עליהם הם מסתמכים בעבודתם

דליה דורנר. ניב אהרונסון
דליה דורנר/ניב אהרונסון

מועצת העיתונות צפויה להעלות בישיבה הקרובה לדיון את סוגיית ההחלטה להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, בין היתר בשל מידע סודי שהעביר לעיתונאים במסגרת שיחות רקע - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. במועצה ידונו במשמעויות ההחלטה באשר ליחסי עיתונאים והמקורות עליהם הם מסתמכים בעבודתם.

פרשת הרפז והתקשורת: פסיכו-אנליזה להמונים

השבוע המליצה המשטרה לעמיד לדין את אשכנזי לדין בעקבות שתי שיחות רקע שהעביר לאנשי חדשות 2 רוני דניאל ואהוד יערי ובהן עדכן אותם על אפשרות כי ארגון ביטחוני אחר עשוי לצאת למבצע חשאי וסודי. מדובר היה בשיחות "אוף רקורד" שנקבעו שלא לייחוס ולא לפרסום. במשטרה סבורים כי הדבר עלול היה לסכן את חייהם של משתתפי המבצע - שאמור היה להיערך מחוץ לגבולות ישראל.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, לפני שלושה חודשים פנתה שורת עיתונאים בכירים ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין, בקריאה לבטל את הזימונים למשטרה שקיבלו כמה מהם בטובת מתן עדות על שיחות שקיימו עם הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי, ושההקלטות שלהן נמצאות בידי המשטרה. נשיאת מועצת העיתונות דאז, דליה דורנר, הודיעה כי היא מתייצבת לצד העיתונאים בדרישתם.

במועצת העיתונות אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully