וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבי עמית איננו עיתונאי, אבי עמית הוא פוליטיקאי קיצוני"

17.9.2014 / 11:08

קלמן ליבסקינד ואראל סגל תוקפים הבוקר את ראש דסק התחקירים של חדשות 10 בעקבות כתבתו ששודרה אמש, אשר לטענתם הציגה אותם כגזענים. עמית: "מעולם לא הסתרתי את זה שיש לי דעה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכתבה הזו, שבישל עמית, הייתה יצירת תעמולה עלובה ומניפולטיבית". ליבסקינד, סגל ועמית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אבי עמית איננו עיתונאי, אבי עמית הוא פוליטיקאי קיצוני. ואם העורכים שלו והמנהלים שלו סבורים אחרת, הם מוזמנים לעבור על חומר הגלם שהוא צילם אצלנו ולהגיד לנו שאנחנו טועים", כך כותב הבוקר איש "גלי ישראל" קלמן ליבסקינד בשמו ובשם אראל סג"ל, בתגובה להופעת בכתבתו בנושא גזענות ששודרה אמש (שלישי) בחדשות 10. "אנחנו רוצים לראות אותם מישירים אלינו מבט ומספרים לנו שמה שהוא עשה היה עבודה עיתונאית. נראה אותם".

אבי עמית: "כששליש מהמהדורה מוקדש לנגיד שלא רצה להילחם במחירי הדיור - זו מהפכה". ראיון

אתמול שודרה הכתבה השלישית של עמית, ראש דסק התחקירים של חדשות 10, מתוך סגרת הכתבות "קרועים" בנושא שנאה וגזענות בישראל. ליבסקינד וסג"ל הצטלמו לכתבה מנהלים דיון קולני עם דרור זרסקי, עורך "לונדון וקירשנבאום", אולם לטענתם כמעט דבר ממה שצולם לא נכנס לכתבה והדברים רובם נערכו החוצה כדי להציג אותם באור שלילי, כגזענים.

ליבסקינד סיפר מה צולם בפועל: "דברנו על הסופרת אלונה קמחי, שקראה לרצח הסופר טוביה טננבום, ושאלנו את זרסקי למה השמאל לא מגנה אותה. העלינו את הסוגיה הנצחית של חוסר האיזון בתקשורת והוכחנו לזרסקי שגם כשהוא מתאמץ הוא לא מצליח להיזכר בשם של מגיש אחד בתקשורת המרכזית, שמחזיק בדעות שדומות לאלה של רוב העם. חבטנו בו על כך שהעיתונות המיינסטרימית, גם זו של ערוץ 10, מעדיפה לדווח על ערבים מסכנים ולא לדווח על יהודים שנפגעים בפיגועים. צעקנו עליו שלא יתכן שמדינת ישראל תממן את מי שמציינים את הנכבה ורואים בעצם הקמתה שלה, אסון. הטחנו בו שאם זה היה תלוי בו ובתביעה האוטומטית שלו לשוויון, לא היה מחוקק כאן חוק השבות" - אולם דברים אלה לא נכנסו לכתבה.

עמית: "אתם מגיבים אוטומטית. רובוטים"

"אתמול שודרה, כאמור, הכתבה. כל אנשי התחנה שצפו בה לא האמינו למראה עיניהם. בין מה שצולם והוקלט לבין מה שבחר אבי עמית להראות, לא היה קשר קל שבקלים", כתב ליבסקינד. ""אם הבנו נכון את התפקיד שייעד לנו יוצר הסדרה, אבי עמית, אנחנו היינו אמורים לשמש המודל לאותה שנאה ואותה גזענות. ומכיוון שהכתבה הזו, שבישל עמית, הייתה יצירת תעמולה עלובה ומניפולטיבית".

אבי עמית הגיב היום לדברים בעמוד הפייסבוק שלו, וכתב בין היתר: "מעולם לא הסתרתי את זה שיש לי דעה. גם אתם לא. הסדרות שלי כולן מלאות באמירה, בעמדה, ואני גאה בכך. אלא שאני, בניגוד אליכם, לא מגבש את הדעה שלי מתוך האולפן הממוזג בפסגת, סליחה שוב, גבעת זאב. לא היססתי לתקוף בסדרה את גדעון לוי על המאמר המסית שלו, אבל גם את עורך העיתון הנפוץ שקרא להחזיר את עזה לתקופת האבן. כל מי שעוסק בהפצת השנאה, הפחד והגזענות הפך למטרה של הסדרה הזאת. ואתם, אתם הפכתם את עצמכם לכזו רק אתם מגיבים אוטומטית. רובוטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully