וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גדעון סער פרש בשל תחקיר אודותיו שעתיד להתפרסם ב”הארץ”?

18.9.2014 / 11:42

עם הודעתו המפתיעה של גדעון סער על פרישה מהחיים הפוליטיים נפוצה השמועה כי הסיבה לכך היא תחקיר אודותיו עליו שוקדים בעיתון. האמנם? בררנו עבורכם על מה עובדים החברים בשוקן

שר החינוך גדעון סער משחק כדורגל עם קבוצת הנוער גדנ"ע יהודה בדרום תל אביב, ספטמבר 2012. ניר קידר
גדעון סער, בלבוש לא רשמי. צילום: ניר קידר/ניר קידר

חרושת השמועות סביב נסיבות פרישתו של שר הפנים גדעון סער אתמול (רביעי) הולידה שמועה אחת מעניינת, אותה החל אלדד יניב בציוץ בטוויטר, לפיה הנסיבות קשורות בתחקיר על אודותיו שעורך בימים האלה עיתון הארץ. השר אמר כי הסיבה לפרישה היא רצונו "ליהנות מקצת יותר פרטיות, חופש ושקט, להיות קצת יותר בבית" - אבל היו מי שסברו שבקרוב צפוי להתפרסם על אודותיו מידע כה מביך, עד שהקדים תרופה למכה. האמנם? וואלה! ברנז'ה יצאה לבדוק על מה עובדים ברחוב שוקן.

אם להתחיל מהסוף, לא סביר שזו הסיבה לפרישה. במוסף הארץ אכן אוספים מזה כשלושה שבועות חומרים לכתבת עומק / תחקיר על שר הפנים, במהלכה שוחח כתב המוסף הילו גלזר עם שורת מקורבים לסער.

ובמה עוסקת הכתבה? לפי גורם המעורה בפרטים, בעיתון הארץ מתכוונים להציף שוב את סוגיית יחסיו של סער עם נשים שעבדו בכפוף לו. כזכור, לפני שנה וחצי הופץ המכתב האנונימי המאשים את סער, אז שר החינוך, בניהול קשר רומנטי עם עובדת בלשכתו. העובדת טענה אז כי המסמך מזויף והמשטרה הכירה בכך וסגרה את התיק מבלי לאתר את המזייפים. בגל הפרסומים על אודות הפרשה נמסר שוב ושוב כי שמועות על התנהלות בעייתית של השר מתרוצצות סביבו זה זמן מה.

כתב פוליטי בכיר העריך היום בפני לוואלה! ברנז'ה כי התזה לפיה סער פרש כדי להקדים תרופה לתחקיר, משוללת כל יסוד. "סער הוא פוליטיקאי מספיק חזק כדי לעמוד בתחקיר מהסוג שעליו מדובר", הוא אומר, ומוסיף: "חוץ מזה, ממתי פוליטיקאי עוזב מרצונו משרה בכירה כל כך בגלל תחקיר שעוד לא פורסם?".

גם הכתב הפוליטי של חדשות 2, עמית סגל, חושב ש"מדובר בתיאוריית קונספירציה מוזרה", כלשונו. "אם יש תחקיר (לי ידוע על כתבת מגזין ארוכה אבל סטנדרטית) מדוע שפרישתו תסכל את הפרסום/חקירה?", כתב בפייסבוק. "בקיצור, דחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully