וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהבתם או לא: רוני דניאל מרוח לתשע"ד על הפרצוף

23.9.2014 / 17:27

מיוחד: ברחוב רואים בו לא פחות מגיבור ישראל ובברנז’ה הזלזול בו רק העמיק. אם ”צוק איתן” היה ה-אירוע של השנה, דניאל לא יכול להיות פחות מאיש השנה שלנו. הוצאנו אותו שוב מהאולפן, ונתנו לרובי קסטרו לכוון אליו מצלמה

רוני דניאל בנתיב ההעשרה. ראובן קסטרו
"מתישהו השקט הזה יופר". רוני דניאל | צילום: רובי קסטרו/ראובן קסטרו

כשרוני דניאל, נכנס למושב נתיב העשרה שם ביקש להצטלם, אפשר היה לשמוע את השתיקה שלו. "זה היה מקום ממנו שידרנו ימים ולילות מאד ארוכים וזה כיף לראות את היישוב בתקופה של שקט. לראות בית שממנו שידרנו והסתתרנו שנמצא כבר בשלבי סיום הבנייה", הוא אמר.

סיקור מיוחד: כך נראה "צוק איתן" בעיניים של וואלה! ברנז'ה

לא היה קל לשכנע אותו להצטלם, בטח לא כשהדבר כרוך היה בהעמדה תיאטרלית-מתיילדת כשברקע קודש הקודשים - הגדר הטובה של עוטף עזה, אולם לבסוף הוא נעתר.

בהרבה מובנים, התמונה שצילם רובי קסטרו עבור וואלה! ברנז'ה מייצגת את כל מה שבשנים האחרונות מכונה בלעג "ישראל הישנה והטובה" - מחזיק כדורסל ביד (תשוקתו למשחק עולה אף על זו שקיימת אצלו לנושא הצבאי), נשען על דגל הלאום ולבוש בלבוש פשוט עם סנדלים תנ"כיים - המסמלים את הימצאותו דווקא בקצה השמאלי של הסקאלה בכל הנוגע לנושאים כלכלים-חברתיים. אם תרצו, זכר לישראל סוציאליסטית אך מיליטנטית, ששומעת אריק איינשטיין ואוהדת את הפועל תל אביב, בדיוק כמו שרוני דניאל אוהב.

בימים בהם מתקשים הישראלים למצוא אבא גדול לשאת אליו את העיניים, נדמה שרוני דניאל, ממלא עבורם את החלל שהותיר מפא"יניק אחר - אריאל שרון שמו, מחובר לאדמה עם הטרקטור, ורואה ערבים בעיקר דרך הכוונת.

מפרשן לגיבור תרבות

מנגד, יש לזכור שדניאל היה בין הראשונים לצאת להגנתו של הזוג מעורר הסערה מחמוד ומורל - עדות לגישתו המורכבת באשר למזרח התיכון - בוודאי יותר מזו המשתקפת מהופעותיו הטלויזיוניות המיליטנטיות.

בלי לשים לב, איש השנה של וואלה! ברנז'ה הפך לאייקון כה גדול, עד שאפילו הכתם של השיחה המביכה בינו לבין הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי שנחשפה בשבועות האחרונים במסגרת הסאגה הבלתי נגמרת של המכונה "פרשת הרפז", וההתנצלות בשידור חי בפני יואב גלנט ב"אולפן שישי" - לא באמת דבק בו.

וחזרה ל"צוק איתן", שם הצליח דניאל, על בסיס הפלטפורמה המנצחת של חדשות 2 אשר בעת הלחימה הפכה במשך חודש שלם לנצפית בישראל מדי ערב, להפוך - לטוב ולרע - מפרשן לגיבור תרבות. מה שבטוח, גם בתשע"ה החברים בברנז'ה ימשיכו לראות בו את נציגו הלא רשמי של דובר צה"ל, והעם - זה שנמצא ברשתות החברתיות, ימשיך להקים לו קבוצות הערצה בפייסבוק.

"השאלה היחידה בעיני היא לא כמה זמן יימשך השקט אלא איך ננצל אותו נכון. וצריך לחזק את היישובים וצריך לתמוך בכל יישובי עוטף עזה, כי מתישהו השקט הזה יופר", הוא מסכם.

- התרגשת?

- "אני לא מתרגש. רק שמח לראות שהאזרחים חזרו לחיות חיים נורמליים".

רוני דניאל בנתיב העשרה. צילום: רובי קסטרו 
הפקה : חגית ברק, מערכת וואלה! NEWS
"אני לא מתרגש"/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רובי קסטרו הפקה : חגית ברק
רוני דניאל בנתיב העשרה. צילום: רובי קסטרו 
הפקה : חגית ברק, מערכת וואלה! NEWS
מנוחת הלוחם/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רובי קסטרו הפקה : חגית ברק
רוני דניאל בנתיב העשרה. צילום: רובי קסטרו 
הפקה : חגית ברק, מערכת וואלה! NEWS
"שמח לראות שהאזרחים חזרו לחיות חיים נורמליים"/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רובי קסטרו הפקה : חגית ברק
רוני דניאל בנתיב העשרה. צילום: רובי קסטרו 
הפקה : חגית ברק, מערכת וואלה! NEWS
געגועים לעמידת מג"ד/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רובי קסטרו הפקה : חגית ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully