וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמירה הס: "סולקתי מאוניברסיטת ביר-זית"

28.9.2014 / 11:37

עיתונאית "הארץ" עמירה הס סולקה מכנס באוניבסיטת ביר-זית שליד רמאללה, כיוון שנרשמה אליו ככתבת העיתון הישראלי. "אמרו שפחדו שמא סטודנטים יבואו לפוצץ את הכנס במחאה על נוכחותי"

עמירה הס. GettyImages
עמירה הס./GettyImages

עמירה הס, המסקרת עבור עיתון "הארץ" את הנעשה בשטחים, סולקה השבוע מכנס בנושא הכיבוש שנערך באוניברסיטת ביר-זית שליד רמאללה, זאת לאחר שהמארגנים גילו כי היא נרשמה אליו בתור עובדת העיתון. להס נמסר כי היא מתבקשת לעזוב על מנת להגן עליה, אולם בפועל התברר כי לאוניברסיטה חוק האוסר על כניסת ישראלים יהודיים לתחומה.

את הכנס אליו הגיע הס יזמו קרן רוזה לוקסמבורג הגרמנית והמרכז ללימודי התפתחות בביר-זית והוא עסק ב"חלופות לפיתוח ניאו-ליברלי בשטחים הפלסטיניים הכבושים". זמן קצר לאחר שהחל, התבקשה הס לעזוב את המקום. "ממקום עומדנו באולם הכניסה של הבניין לא ראיתי המוני סטודנטים שועטים לעברי", גוללה הבוקר הס את שהתרחש. "אבל כשמכרים (כולל מרצים) התקשרו אחר כך כדי לברר מה קרה - הבנתי שזו השמועה שנפוצה: שסטודנטים תקפו אותי. לכן, להבהרה: זה לא מה שקרה. שתי המרצות דרשו שאעזוב. ועזבתי".

היא ציינה כי בעשרים השנים האחרונות נכנסה עשרות פעמים לביר-זית, הן לכנסים אקדמיים שונים והן לצרכי עבודה עיתונאית. אתמול פרסמה האוניברסיטה בתגובה לאירוע הודעה רשמית, לפיה "להנהלה אין כל התנגדות לנוכחות העיתונאית הס. האוניברסיטה כמוסד לאומי מבחינה בין ידידי העם הפלסטיני לאויביו... ופועלת עם כל אדם ומוסד המתנגדים לכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully