וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום ארבע שנים וחצי: יעקב שחם פורש מהרשות השנייה

1.10.2014 / 11:49

פרסום ראשון: יו”ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות לא ימשיך לכהונה שנייה ויפרוש בשל סיבות אישיות. ארדן: ”תרם תרומה משמעותית לשידורים המסחריים”. ובתוך כך: רוב נשי למועצה החדשה

יעקב שחם. ברני ארדוב
יעקב שחם/ברני ארדוב

יו"ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, יעקב שחם, לא ימשיך לכהונה שנייה במועצת הרשות השנייה ויפרוש אחרי ארבע וחצי שנים בשל סיבות אישיות. בימים אלה מוקמת מועצה חדשה, במקום זאת שפעלה בראשות אילן אבישר - ורשימת חבריה החדשים כבר הועברו על ידי שר התקשורת גלעד ארדן לאישור ועדת ברנר.

ומה אמר שחם לפני מספר חודשים לוואלה! ברנז'ה: "לפרק את מועצת הרשות? זו בדיחה וקשקוש אחד גדול"

כהונת מועצת הרשות השנייה הסתיימה כבר בתחילת והיא והמשיכה בתפקידה בפועל כיוון שמינוי המועצה החלופית התעכב על ידי משרד התקשורת. בינתיים הספיקו להודיע על התפטרותם חברי המועצה ענאן פראס פלאח ויוכי פלר, וכן גם רונית אנטלר ומירב אלוש לברון. שחם, שימש בעבר כיושב ראש ועדת הטלוויזיה של מליאת רשות השידור והיה חבר בועד המנהל ברשות. הוא אף עמד בראש ועדת שחם, אשר המליצה לעגן את נושא התוכן השיווקי בחקיקה.

שי באב?ד, מנכ?ל הרשות השנייה, מסר בתגובה להתפטרות: ?יעקב שחם הוא אדם מקצועי, ישר והגון שתרם רבות לרשות השנייה, ולאיכות השידורים המסחריים בישראל, כיו?ר ועדת טלויזיה, יו?ר ועדת שחם לבחינת שוק הטלוויזיה וכחבר מועצת הרשות. שחם הוא אחת הדמויות הדומיננטיות במועצת הרשות, בעל השפעה רבה והיקף עשייה מרשים, פעמים רבות באומץ תוך עמידה בפני אינטרסים ולחצים לא פשוטים. אני רואה בו חבר ומאחל לו הצלחה בכל אשר יפנה?

שר התקשורת גלעד ארדן: "לצערי הרב, הודיע לי אמש מר שחם כי בשל נושאים אישיים אין באפשרותו להמשיך לכהונה נוספת במועצת הרשות השנייה. במסגרת תפקידו, תרם מר שחם תרומה משמעותית לשידורים המסחריים בישראל ולאיכות התכנים המשודרים על גבי המסך, וסייע באמצעות ניסיונו הרב לפעילות המועצה. אני מודה למר שחם על תרומתו הרבה ומאחל לו הצלחה בהמשך דרכו". שחם אישר את הפרטים.

אווה מדז'יבוז'. פייסבוק, צילום מסך
אווה מדז'יבוז'/צילום מסך, פייסבוק

רוב נשי במועצת הרשות השנייה החדשה

ובתוך כך מודיע משרד התקשורת על שמות המועמדים הסופיים שאושרו על ידי ועדת ברנר. אלו הם חברי מועצת הרשות השנייה החדשה:

בראש המועצה צפויה לעמוד אווה מדז'יבוז' ששימשה כמנכ"לית "מעריב" ורדיו תל אביב לשעבר וכסמנכ"לית כספים ופיתוח עסקי בקשת. עו"ד דורלי אלמגור לשעבר היועמ"ש של מועצת הכבלים והלוויין, יצחק בורבא יו"ר איגוד מנהלי החברות העירוניות ברשות המקומיות, פרופ' טליה איינהורן פרופ' למשפטים במכללת אריאל, עבד שפיק מחנך בבי"ס הדרוזי בירכא; ד"ר עמית לביא-דינור מרצה בכירה בבית הספר לתקשורת במרכז בינתחומי הרצליה; סוהיר נאחס מרצה ומתרגלת במוסדות אקדמיים; ד"ר אילת ברעם-צברי ראש קבוצת תקשורת בטכניון; ופרופ' יונתן כהן, מרצה בכיר באוניברסיטת חיפה ולשעבר ראש החוג לתקשורת באוניברסיטה.

במקביל, תוארך כהונתם של מרו סנבטו, ד"ר דליה זליקוביץ', ד"ר מיכל שפירא, יוכי פלר, אייל מלובן ואייל דה פאו - חברי המועצה היוצאת.

יו"ר נעמת, גליה וולוך, התייחסה למינויים החדשים ברשות, ומסרה: "בחירתו של שר התקשורת, גלעד ארדן, למנות רוב נשי למועצת הרשות השנייה מרעננת ומעוררת אופטימיות. עצם המינוי עצמו מהווה תזכורת עבור מי ששוכח לעתים כי ישנן הרבה נשים מובילות וראויות במשק הכלכלי והציבורי, וטוב יעשו אם ימנו נשים נוספות לתפקידי מפתח. אנו בנעמת מברכות על המינויים החדשים ומקוות כי ההרכב הנשי ישתקף גם בתכני השידור העתידיים, כך שנוכל לחזות בתכנים רגישים יותר לשיווין מגדרי, ופחות סקסיסטיים ופוגעניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully